K Kipa skrev:
Gick upp för mig igår att jag också behöver en ny Apple TV för att kunna se 4K material.
Annars kan den spela upp 4k60p själv alldeles utmärkt. Youtube-appen klarar att spela upp det, och den kan spela 4k filmer från både USB och NAS. (även med HEVC-codec).

• Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Blackfriday blev kostsamt för mig.. ny tv får se om den kommer bara :/

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Blackfriday blev kostsamt för mig.. ny tv får se om den kommer bara :/
Här är en till som slog till. Jättenöjd!

Jag med, ångrar inte OLED

jag har fortfarande inte köpt någon.

det är väl så att jag väntar på att få fiber indraget, och först då kommer man kunna streama vettigt, så jag kan gott avvakta fibern tänker jag..

snart är det ju mellandagsrea, sen är det ju januarirea, och sedan februarirea osv... så nån gång lär man väl kunna "fynda" =)

Det är bara att kolla prishistoriken på prisjakt för vald tv. Jag köpte en Sony AF8 och är grymt nöjd än så länge, inbyggd chromecast och riktigt bra ljud för att vara en tv.
Setup riktigt smidigt, parade mot telefonen och fick den automatiskt att köpiera över google användare, wifi inloggning etc.

Önskar bara att fjärren va liten som apple tv eller samsung

Bara ett år senare köpte jag tv:n, fick fiber först i höstas.

Det blev en lg c9 55”. För 13000:-

Verkar riktigt bra!

Men jag har 2 problem/frågetecken jag inte lyckas lösa.

Jag har inte nån vanlig tv-antenn utan kör allt via wifi..
Men tvn säger hela tiden ”ingen signal” vid hemskärmen, tycker det är irriterande,
Hittar dock ingen möjlighet att ”ta bort” tv-antenn..

Sen har jag en NAS med musik på,
Jag kör allt tv ljud via optisk ut till en receiver.

Men just på musiken från nasen fungerar det inte, det blir inget ljud alls..
Växlar jag till tvns högtalare så spelas musiken.. men växlar jag tillbaka till optisk är det tyst..

God jul alla:)

Låter som det är något med den optiska kopplingen då. Provat med en HDMI eller är det för långt?

Åskan tog hdmi kOpplingarna på receivern..
Så bara optisk fungerar..

Kör optisk på allt annat, typ netflix, svt, youtube.. det funkar fint

Såg en 55a på ICA Maxi för 3995:- känns prisvärt för mig, min 42a från -07 börjar kännas lite ute, om inte annat drar den ohyggligt med ström, 275w. Förvisso gör den varmt o mysigt i vardagsrummet, men det känns lite slöseri på sommarhalvåret när man får vädra bort värmen.
har allt jag behöver på boxen, så jag behöver inte en massa smarta saker på TVn.

Tänkte lägga pengarna på bra ljud i stället för 15-20.000:- på TV skärmen. Har inte sonderat marknaden på den punkten än. Prio ett är bra ljud för musik (Stereo) men det skulle inte skada med ett trevlig TV ljud också.
Har bra TV ljud idag, men bara stereo, har inte orkat dra högtalarkablar runt vardagsrummet, hoppas hitta nått bra med trådlöst så man slipper kablarna.

Isakare Isakare skrev:
Såg en 55a på ICA Maxi för 3995:- känns prisvärt för mig, min 42a från -07 börjar kännas lite ute, om inte annat drar den ohyggligt med ström, 275w. Förvisso gör den varmt o mysigt i vardagsrummet, men det känns lite slöseri på sommarhalvåret när man får vädra bort värmen.
har allt jag behöver på boxen, så jag behöver inte en massa smarta saker på TVn.

Tänkte lägga pengarna på bra ljud i stället för 15-20.000:- på TV skärmen. Har inte sonderat marknaden på den punkten än. Prio ett är bra ljud för musik (Stereo) men det skulle inte skada med ett trevlig TV ljud också.
Har bra TV ljud idag, men bara stereo, har inte orkat dra högtalarkablar runt vardagsrummet, hoppas hitta nått bra med trådlöst så man slipper kablarna.
Sitter man låst i en ComHem lägenhet är det kanske ett bra alternativ med en Osmart TV men har man tillgång till någon form av bredband så är en smartTV med appar fantastiskt, ok en ersättning kan vara en Apple TV

L Leif i Skåne skrev:
Sitter man låst i en ComHem lägenhet är det kanske ett bra alternativ med en Osmart TV men har man tillgång till någon form av bredband så är en smartTV med appar fantastiskt, ok en ersättning kan vara en Apple TV
Nej då, jag är inte låst, har parabol med box från Canal Digital.

Apple TV, dator, Nvidia Shield, Chromecast etc. Allt funkar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.