jaa har man filmen på usb och det går spela upp direkt i tvn vore det drömmen!
slippa krångla med massa inställningar i nätverk å allt tok som kan gå fel.. (när man är som mig och inte kan så mkt om nätverk osv)
slippa krångla med massa inställningar i nätverk å allt tok som kan gå fel.. (när man är som mig och inte kan så mkt om nätverk osv)
eller har iof en ps4. kanske man kan plugga in usbstickan där och spela genom den?
sen hur behandlas undertexter om man har sådana i en separat fil ...
sen hur behandlas undertexter om man har sådana i en separat fil ...
Det bästa är att du struntar i allt som heter nätverk i TVn, förutom kanske Netflix, Cmore etc, och istället skaffar dig en mediaspelare för en femhundring, du kommer inte ångra dig, men visst funkar en PS4 med, förvisso lite bökigare än en dedikerad spelare. Köp hellre tex en Xiaomi Mi box eller en Raspberry Pi på Kjell och co, eller om du har 1500 en Nividia Shield TV, och du är uppe och snurrar på max en halvtimme. De klarar alla upp till 4K, undertexter och streaming, appar etc. Behöver du hjälp med att få igång liknande så finns det grym hjälp på forumet, bl a av undertecknad. Att pilla med USB i TVn är självplågeri. Nu har du inget LAN hemma, men visst går det flytta över filer och skicka in i boxarna ovan utan strul, men när du ändå slantar upp till en TV så köper du en enkel router med 
Redigerat:
jag har ju ett nätverk hemma... en telia adsl router... och nätverkskablar därifrån.. men det är så jäkla bökigt... åsså får man byta router några gånger per år pga åska osv..
så det funkar inte nå bra
tyckte att man kan ladda över den filmen man vill se från nasen till ett usb och ploppa in i tvn.. då är det jussom direktkopplat och borde inte kunna krångla..
så det funkar inte nå bra
tyckte att man kan ladda över den filmen man vill se från nasen till ett usb och ploppa in i tvn.. då är det jussom direktkopplat och borde inte kunna krångla..
och tack för supporten sen tidigare jocke best... minns ditt namn när min NAS strulade för något år sedan...
jag fick ju en utbytes tillslut då det var hårdvarufel
jag fick ju en utbytes tillslut då det var hårdvarufel
Uppspelningen sker i själva TVn. C7 har väldigt kraftfull CPU och klarar av att spela upp saker som vanliga mediaspelare inte klarar av (t.ex. 4k HEVC i 60p). Kör man via DLNA agerar NAS endast filserver (man installerar eller slår p DLNA-server i själva NAS:en och delar en mapp). Man kan även köra Plex i NAS:en och även då sker all avkodning i TV'ns Plexapp utom i specialfall när man slår på textning, då försöker NAS:en koda av, lägga på text och koda igen. Då hackar det. Min NAS är 9 år gammal och kör en gammal Atom CPU.C camaro1969 skrev:
Jag rekommenderar absolut att denna TV kopplas i nätverk ifall det går (helst via tråd), då det är en "smart" TV med många "appar"...tex. Plex, Netflix, mediaspelare, Youtube osv. Den har ett WiFi-kort också som funkar relativt bra.
Redigerat:
För mig låter det väldigt meckigt att hålla på med en USB-pinne bakom TVn varje gång man vill titta på en film. Även den sunkigaste nasen borde kunna leverera en normal film på runt 90 minuter.
Nätverk med kabel om möjligt får min röst.
Nätverk med kabel om möjligt får min röst.
normal film kanske fungerar... men om man köper en oled 4k tv. kanske det blir trubbel?
fungerar då ett usb ?
fungerar då ett usb ?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Eller så kör man en Android tv med inbyggd google cast
USB eller NAS agerar bara fillagring. En 4k film kodad i HEVC strömmar i cca. 3-5MB/sek, inte mer. Dvs. även långsam USB-sticka eller NAS klarar av att leverera data. Däremot krävs det mycket datakraft för att avkoda en sådan film. LG C7 har en sådan avkodare inbyggd ... den kan spela upp 4k från Youtube, USB eller NAS.C camaro1969 skrev:
jag klurar ännu på vad jag ska välja.
kanske är dumt att köpa en tv för 13-14K om man knappt kollar på tv.
jag har dock ett playstation4 och tänkte skaffa det nya spelet red dead redemption, vildavästernspelet som nyss släppts
det är egentligen detta jag vill ha ut max bildkvalite ur, och jag har ju endast ett vanligt ps4 slim, inte PRO versionen.
blir det då skillnad i bildkvalite från säg en 8000:- kronors tv till denna lgc7oled för 14000?
kanske är dumt att köpa en tv för 13-14K om man knappt kollar på tv.
jag har dock ett playstation4 och tänkte skaffa det nya spelet red dead redemption, vildavästernspelet som nyss släppts
det är egentligen detta jag vill ha ut max bildkvalite ur, och jag har ju endast ett vanligt ps4 slim, inte PRO versionen.
blir det då skillnad i bildkvalite från säg en 8000:- kronors tv till denna lgc7oled för 14000?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 287 inlägg
Det blir alltid bättre bild med en Oled men om du bara ska spela lite sporadiskt så ta en mellanklass tv med bra rabatt på black friday
vildavästernspelet är väl rockstar, dvs take2 interactive.
noterad på nasdaq.
vilket är bolaget i luleå du tänker på?
(jag har bättre koll på aktier än teveapparater
)
noterad på nasdaq.
vilket är bolaget i luleå du tänker på?
(jag har bättre koll på aktier än teveapparater