Föreslår en variant på alternativ 2, som ger bra förvaring: en klädkammare längst in i sovrummet. Exakt var dörren till denna ska sitta beror på hur du vill möblera, men sängens huvudgavel kan ju sättas mot köket istället för så som den nu är inritad. Då får du ett mer kvadratiskt sovrum.

Vad gäller möbleringen är det generellt sett trevligare att ha matplatsen framme vid fönstret och soffan längre in, man får mindre blänk i TV och man ser ändå inte ut genom fönstret nere i soffan.

Anna_H skrev:
Föreslår en variant på alternativ 2, som ger bra förvaring: en klädkammare längst in i sovrummet. Exakt var dörren till denna ska sitta beror på hur du vill möblera, men sängens huvudgavel kan ju sättas mot köket istället för så som den nu är inritad. Då får du ett mer kvadratiskt sovrum.

Vad gäller möbleringen är det generellt sett trevligare att ha matplatsen framme vid fönstret och soffan längre in, man får mindre blänk i TV och man ser ändå inte ut genom fönstret nere i soffan.
Jag har också tänkt på det. Med så stort sovrum (med tanke på lgh storlek) så ska nog alla förvaring placeras där.
Tyvärr kommer nog sovrummet bli lite större än vad jag tänkt. 3.60m i längd och ca 3m i bredd. Hade tänkt att ha det enbart ca 2.50-2.60 i bredd. Men jag har en gasstammen mitt i nuvarande kök, och för att dölja den i det nya köket måste jag dra ut sovrummet ca 3 meter för att gasstammen ska döljas i köksluckor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.