5 768 läst ·
4 svar
6k läst
4 svar
Tips på mjuk och fin vattenslang
Garderobssnickarn
Medlem
· Västra götaland
· 158 inlägg
Garderobssnickarn
Medlem
- Västra götaland
- 158 inlägg
Hej!
Jag är less på vår att vår vattenslang är alldeles för hård, inte alls följsam, blir lätt veck.
Har varit och kikat på de vanliga ställena, Bauhaus plantagen etc. Men tycker de flesta vattenslangarna känns lika hårda och oföljsamma som den vi har.
Någon som har tips på bra slang?
Tror ni det går att använda tryckluftslang?
Biltema har en mjuk till ok pris https://www.biltema.se/verktyg/tryc...ftsslangar/tryckluftslang-flexibel-2000038086
tror ni den fungerar till vatten? Klara den uv-ljus tro?
Jag är less på vår att vår vattenslang är alldeles för hård, inte alls följsam, blir lätt veck.
Har varit och kikat på de vanliga ställena, Bauhaus plantagen etc. Men tycker de flesta vattenslangarna känns lika hårda och oföljsamma som den vi har.
Någon som har tips på bra slang?
Tror ni det går att använda tryckluftslang?
Biltema har en mjuk till ok pris https://www.biltema.se/verktyg/tryc...ftsslangar/tryckluftslang-flexibel-2000038086
tror ni den fungerar till vatten? Klara den uv-ljus tro?
Har samma problem.
Men köpte en ny slang för 2år sen i fritidshuset.
Provade slang från Gardena. Tror den fanns på Ica men borde ju finnas på fler ställe.
Den är väldigt följsam och det blir inga veck.
Den är nog lite kortare än vad som erbjuds på "billig affärerna" men mycket smidigare
Googlade lite
Slangen heter Gardena classic och är grå blå.
Finns tydligen en dyrare också som ska heta high flex som är grå orange.
Men jag är nöjd med classic
Men köpte en ny slang för 2år sen i fritidshuset.
Provade slang från Gardena. Tror den fanns på Ica men borde ju finnas på fler ställe.
Den är väldigt följsam och det blir inga veck.
Den är nog lite kortare än vad som erbjuds på "billig affärerna" men mycket smidigare
Googlade lite
Slangen heter Gardena classic och är grå blå.
Finns tydligen en dyrare också som ska heta high flex som är grå orange.
Men jag är nöjd med classic
Garderobssnickarn
Medlem
· Västra götaland
· 158 inlägg
Garderobssnickarn
Medlem
- Västra götaland
- 158 inlägg
Låter bra!
Jag chansade och slog precis till på Biltema tryckluftslangen. Blir spännande att se om den fungerar ute i solen.
Jag chansade och slog precis till på Biltema tryckluftslangen. Blir spännande att se om den fungerar ute i solen.
T TheGame skrev:Har samma problem.
Men köpte en ny slang för 2år sen i fritidshuset.
Provade slang från Gardena. Tror den fanns på Ica men borde ju finnas på fler ställe.
Den är väldigt följsam och det blir inga veck.
Den är nog lite kortare än vad som erbjuds på "billig affärerna" men mycket smidigare
Googlade lite
Slangen heter Gardena classic och är grå blå.
Finns tydligen en dyrare också som ska heta high flex som är grå orange.
Men jag är nöjd med classic
Byggmax har en lite bättre 5lagers slang som är helt okej.
Klicka här för att svara