Har nyss skaffat den här och funderar på om det går att koppla in en mikrofon via rca-uttaget?

Om inte med kabel, finns andra alternativ? Den har bluetooth, är det nåt man kan utnyttja?

Kjell G

B
Kjell_G skrev:
Har nyss skaffat den här och funderar på om det går att koppla in en mikrofon via rca-uttaget?

Om inte med kabel, finns andra alternativ? Den har bluetooth, är det nåt man kan utnyttja?

Kjell G
Att koppla in mic på en ljudingång brukat inte vara en bra idé, finns nog en bra anledning till att enheter brukar ha separat mic-ingång.

Om det kanske finns någon app till mobilen som kan skicka vidare det man pratar till blåtand så kan det fungera... Kanske....

Du skulle nog valt något annat om du vill använda den på "torgmöten".

C
  • Gilla
breakman och 1 till
  • Laddar…
Jo, jag kan förstå att det finns bättre varianter till torgmöten, och förstavalet var inte det. Den används i skolan och någon frågade om det gick att använda på ex. föräldramöten (de brukar vara svåra att överrösta ;)
Tänkte bara om det fanns nåt enkelt, nytt påfund med Blåtand ex. App till mobilen låter ju bra, värt att kolla :)

Kjells grejer lär ju fungera men kanske inte lika lätt för vemsomhelst att rigga?

Kjell G

Det blev en enkel Kjell-förstärkare med s.k. telepropp. Måste bara skaffa en sladd som går från xlr till tele, men grejerna fungerade när vi testade elgitarren :)

Tyvärr så ballade själva högtalaren ur efter kort tid. När jag reklamerade den så fick jag en ny i kartong direkt, inget de skickade till lagning, eller ens kollade att det jag sagt stämde. Killen i butiken använde uttrycket "dead on arrival" :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.