Började riva ut ett badrum i vårt hus som vi köpte i somras. Huset är byggt 1979, badrummet har knappt vart använt sedan början 2000. Rummet hade plastmatta på golv och två lager våtrumstapet.

Har nu iaf rivit ut alla tapet och golvmatta. Började idag med att riva ut golvspånet för att nya golvbrunnar och flytta avloppet till handfatet.
Upptäckte då att golvspånet låg på frigolit med infällda läkt som spånet va spikat i. Denna frigolit ligger sedan på en packad sandbädd med plast på. Visserligen bara 1-2cm sand. Och sedan är det betong. Va verkligen inte bredd på att stöta på något liknande.

Min fråga är vad jag jag nu? Ska jag regla upp ett golv och lägga spån på? Gräva ut sanden? Eller låta den vara?
Flyta en platta betongen?

Tips mottages om någon vart med om den typen av golv i sina renoveringar.

• Rivningsprocess av badrumsgolv, visar borttagen golvmatta och frigolit på sandbädd med läkt. Synliga rör och isolering i golvstrukturen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rivet badrum med synlig golvbrunn, plastskyddad yta, frigolit och isolering spridd runt golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade nästan likadant.
Jag bilade bort betong sen gjorde jag ett 10cm tjockt lager av EPS betong sen flytspsckel och plastmatta på.
Vattenledningar och avlopp gjöt jag in i eps betongen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.