Ursäkta versalerna. Men det är så att jag ska installera led-spottar i badrummet, och får eksem av sådana där touchdimmrar men bara en touchyta som man håller fingret på och inte vet om de dimmar upp eller ned.

Eftersom jag vill ha kontroll föredrar jag i så fall vanliga vriddimmrar. Men … de är ju inte så 2015.

När jag googlar ser jag en del snygga dimmrar, exempelvis den här, som jag antar fungerar så att man sätter fingret på + om man vill dimma upp och – för ned. Alltså lite kontroll över vad som händer.

Men jag förstår också att moderna led-system kräver att grejorna funkar ihop: dimmer, styrdon och lampor måste lira. Styrdonet har jag inga krav på, men spottarna ska naturligtvis ge tillräckligt ljus (fyra stycken i taket i ett litet badrum på knappt 5 m2, vita väggar) och ha en viss riktverkan så att man uppfattar dem som spottar och inte som allmänt flodljus. (Handfatet har sin egen belysning.)

Därför: någon som har tips på fina och användarvänliga saker som passar ihop? Som jag kan hitta i en välsorterad butik i exempelvis Göteborg?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.