Jag har "hört" att mjukstart är skonsammar för maskingen och lite säkrare kanske för man slipper ett ev ryck. Men är ingen dealbreaker för mig, bara i den här tråden har man lärt sig mer än nånsin kring gersågar 
Jag hade en halvbillig meec 260mm utan mjukstart och den ryckte till så pass att ämnet ofta flyttade sig nån mm även om det var skapligt fastspänt. Att räta till ämnet med sågen igång suger, så efter det har jag alltid krävt mjukstart (även om det troligen inte är problem på mindre/bättre sågar)nimhed skrev:
Klicka här för att svara