Cheesen
Chic0 Chic0 skrev:
Hittade denna idag. Helt ok pris. Till skillnad från den jag har som inte sågar riktigt rakt plus inte mycket man kan justera. Den här vs tex kap sågen på biltema för 1400? Vad vinner jag eller förlorar här ? Mvh
Du vinner en klyvsåg, förlorar en kapsåg. Även om du kan kapa på den så behöver du en bra släde för att det ska fungera.

• Gilla
Chic0
  • Laddar…
optimum
Chic0 Chic0 skrev:
Hittade denna idag. Helt ok pris. Till skillnad från den jag har som inte sågar riktigt rakt plus inte mycket man kan justera. Den här vs tex kap sågen på biltema för 1400? Vad vinner jag eller förlorar här ? Mvh
Det är ingen kap/gersåg.

Tips. Gör inte samma misstag som jag gjorde. Köpte först en billig som vinklarna efter ett tag blev fel. Det var 44 och 46 grader åt andra hållet och gick inte justera. Ändå tyckte jag den var rätt så stabil.

Nu har jag en bosch blå GCM 8 SJL och en rejäl bänk GTA 3800
Ja inte jättebillig men kanonbra som duger för hemmajobb.

• Gilla
Cheesen och 2 till
  • Laddar…
Håller med föregående talare. En bra kapsåg kommer du ha med hela livet, lägg hellre några tusenlappar extra och bli nöjd. Ta gärna en som är fällbar åt båda hållen, det är en funktion man saknar om man inte har den.

• Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
Jag kan verkligen rekommendera Metabon! Köpte en inför panelbytet på huset (+ en bänk med hjul). Känns väldigt prisvärd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.