Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
De svar som getts skulle jag vilja rangordna så här.
1. En tydlig rubrik som anger vad du vill men som inte är för lång. Om inte rubriken lockar så öppnar jag inte tråden.
2. Rätt forumdel. Ställ inga elfrågor i badrumsforumet även om frågan handlar om badrum.
3. Frågan, ställ frågan klart och koncist, eller sammanfatta vad du vill säga. Förklaringar kan komma efteråt, men helst ingen bakgrundshistoria i A4-storlek om det inte är relevant för frågan. Ofta behöver man beskriva omständigheter och förutsättningar för att kunna få ett bra svar.
4. Bilder är bra men måste vara högupplösta och tagna i rätt vinkel - inga bilder som är tagna på sne...
9. Timingen ser jag inte som viktig, man läser när man har tid att läsa. Men det händer faktiskt ibland att jag läser när jag inte har tid att svara. Enda sättet som fungerar för att hantera detta är att markera tråden som oläst @Per Eskilsson ;)

Jag tror att sista punkten är anledningen till många av de obesvarade trådarna, förutom punkt 1-4 då. Annars så finns helt enkelt ingen som har ett svar. Man kan då göra en försiktig bump. Somliga gör det efter tre timmar...men jag tycker det bör gå minst tre dagar.
Jag förstår nog inte detta, sista punkten, är det 9. Timingen? Som inte är viktig?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.