Hej,
Har detta rör mitt i gräsmattan. Jag gissar att det är någon form av spolbrunn till avloppet. Det verkar dock som om vad jag tror är locket har åkt ner i röret. Se bilden. Jag har försökt bända och vrida locket så jag kan få grepp om det. Men det verkar vara en lång fläns vilket gör att det endast går att vrida det lite. Några tips, ideer på vad jag kan göra för att få upp det?
Har detta rör mitt i gräsmattan. Jag gissar att det är någon form av spolbrunn till avloppet. Det verkar dock som om vad jag tror är locket har åkt ner i röret. Se bilden. Jag har försökt bända och vrida locket så jag kan få grepp om det. Men det verkar vara en lång fläns vilket gör att det endast går att vrida det lite. Några tips, ideer på vad jag kan göra för att få upp det?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Första steget är att få bort all jord mm i röret, helst även lite utanför.
Sen hade jag borrat några små hål med tex bitsborr, ja man behöver förlängare, å skruvat i några skruvöglor som man knytit snören i.
Om inte detfungerar så är det bara att gräva sig ner runt röret för att sedan såga av / lyfta upp röret.
När du fått upp locket så sätter du en riktig brunnstäckning över röret.
Sen hade jag borrat några små hål med tex bitsborr, ja man behöver förlängare, å skruvat i några skruvöglor som man knytit snören i.
Om inte detfungerar så är det bara att gräva sig ner runt röret för att sedan såga av / lyfta upp röret.
När du fått upp locket så sätter du en riktig brunnstäckning över röret.
Då fick jag upp locket. Vad behöver jag göra för att få det rätt. Nån form av muff och sen ändlock?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Muff och ändlock, jag har tagit bort gummipackningen på muffen som är mot ändlocket.
Köp även brunnslock/betäckning som är tillräckligt stor för att få upp täcklocket.
Eller bara betäckning med teleskopsrör, tex
https://markgrossen.se/brunnar/brunnslock-betackning/
Köp även brunnslock/betäckning som är tillräckligt stor för att få upp täcklocket.
Eller bara betäckning med teleskopsrör, tex
https://markgrossen.se/brunnar/brunnslock-betackning/
Klicka här för att svara