Glenn K skrev:
Jag är också förvånad, misstänker att det inte är Ergo-serien med stålskaft ni pratar om...

Den solida Fiskars spaden med stålskaft är ju grymt mycket bättre än allt annat med träskaft jag haft genom åren, det har ju t.om fått tjänstgöra som "andra-spett" hemma och stått pall, likaså skyffeln i serien med stålskaft har ju hållit bra som tusan! Var så nöjd med dem att jag nu skaffat ett sett till då de första nötts ner i svetsarna efter alla hundratals kubik sten jord och grus det blivit genom åren....

Däremot är krattan och räfsan i ergoserien mindre bra (eh kass), "ergo"bågen på skaftet gör att de tenderar rulla runt och hamnar upp och ner när man tar i, nej då åker den klassiska räfsan fram...
Jo det är ergoserien med stålskaft. Viker sig vid övergången från skaft till blad. Ska se om jag hittar någon bild.

Jag knäckte 2 spadar med träskaft innan jag fick min nuvarande Fiskars grävspade med stålskaft. Tycker den håller för vad som helst. Ersätter spettet många gånger när man försöker bända upp envisa rötter. Fattar faktiskt inte hur ni lyckas knäcka dem?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.