Jag ska jämna till betonggolvet i källaren och sedan ah det rummet som pysselrum men olika maskiner, verktyg m.m. Att ha en slät glatt betongyta som golv är helt okej med mig. Kan ni ge mig typs på att bar flytspackel för just detta ändåmål?

Måste jag behandla ytan med något senare, typ ett lager med någon hårdare betong eller så?

Nästa fråga: Hela golvet på drygt 7*4 meter lutar mot en brunn och höjd skilnaden är som mest 4,5 cm vilket innebär att det kommer som djupast vara runt 5 cm. Kan man fylla upp de djupare delarna med något billigare än flytspackel eller dryga ut spacklat med något och sedan lägga ett fint tunt lager på allting?

Kommer göra allt själv så därför vill jag göra det i två omgångar, det ger mig mer tid. Behöver ekonomiska tips samt om jag kan använda den flytspacklade ytan som "golv"?

Ska man ha flyt som ytskikt är det ”industri” du ska ha, det håller att använda utan vidare behandling.

Det finns massa olika typer av flyt din svacka fyller du lämpligast upp med ett fiberarmerat grovflyt sen så toppar man med ett vanligt fullflyt billigare att måla golvet än att köpa ett spackel som tål att ligga öppet

Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Det finns massa olika typer av flyt din svacka fyller du lämpligast upp med ett fiberarmerat grovflyt sen så toppar man med ett vanligt fullflyt billigare att måla golvet än att köpa ett spackel som tål att ligga öppet
Kan man dryga ut grovflytet med t.ex grus?

Kan du ge något bar exempel på produkter jag kan använda för detta? (länk) så jag kan läsa mer om det?

Stefan N Stefan N skrev:
Ska man ha flyt som ytskikt är det ”industri” du ska ha, det håller att använda utan vidare behandling.
Ska läsa mer om det, tack!

Vermilion Vermilion skrev:
Kan man dryga ut grovflytet med t.ex grus?

Kan du ge något bar exempel på produkter jag kan använda för detta? (länk) så jag kan läsa mer om det?
Combimix 780 tex är ett billigt grovflyt sen har jag alltid använt TM rot till all annan spackling det största svackan kan man fylla ut med tex ardex A35 mix

Jag räknade ut att jag behöver drygt 781 liter för att fulla hela golvet med minst 5 mm slytspackel.

Det skulle ge mig en total kostnad på dyga 14000 kr vilket är en hel del och därför jag vill försöka dryga ut de djupa delarna med något billigare meterial som grus eller typ leca kulor jag sett någon nämna. Några råd på denna del?

Eps isåfall billigare blir det inte om man inte ska tumma på hållbarheten

Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Eps isåfall billigare blir det inte om man inte ska tumma på hållbarheten
Du får ursäkta min okunnighet med vad är det? Länk? Försökta googla men fick fram konstiga träffar.

Edit: Hitta det :D Det ser ut något som jag behöver.

• Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Jag behöver lika tjockt, hur löste du det till slut @Vermilion ?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.