1 839 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Tips på entreprenadjurist stockholm
Hej,
Vi har problem att få ett garantijobb fixat. Vår enterprenör förhalar hela tiden. Han har anlitat en underleverantör för jobbet och skyller nu på att han inte för tag på denne.Vi har betalt jobbet så vi saknar påtryckingsmedel. Jag hoppas att ett brev från en Jurist/Advokat kanske kunde sätta fart på det hela.
Vi har problem att få ett garantijobb fixat. Vår enterprenör förhalar hela tiden. Han har anlitat en underleverantör för jobbet och skyller nu på att han inte för tag på denne.Vi har betalt jobbet så vi saknar påtryckingsmedel. Jag hoppas att ett brev från en Jurist/Advokat kanske kunde sätta fart på det hela.
Tror det är bäst att ni kontaktar en jurist. Vilket belopp rör dig sig om? Om ni har betalat allt så antar jag ni kan, skicka krav på återbetalning....men det är i många fall väldigt svårt att lyckas få tillbaka pengar, även om man har rätt att få det. En tvist via tingsrätten tycker jag är extremt tveksam om det inte rör sig om uppåt 50.000 till 100,000 kr det som kvarstår. Men det är min personliga syn på saken. A
Det rör sig inte om någon jättesumma. Jag vet inte exakt men jag har svårt att tro att det kostar mer än 20.000 att ta in en annan firma som fixar det. Men jag tänkte att det kan vara värt att lågga ett par tusen på ett officiellt brev innan jag ger upp.
Jag har inga planer på att dra det hela vägen till rätten i nuläget
Jag har inga planer på att dra det hela vägen till rätten i nuläget
Klicka här för att svara