2 302 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Tips på duschvägg/dörr?
Hej.
Är på jakt efter en svängbar glasdörr till duschen, kruxet är att jag har snedtak så kommer aldrig att få in en 2 meters dörr. Max bredd beror lite på höjden, men någonstans kring 1700x600mm hade varit ok.
Någon som sett liknande mått?
Någon som försökt sig på att kapa ner en dörr?
/Johan
Är på jakt efter en svängbar glasdörr till duschen, kruxet är att jag har snedtak så kommer aldrig att få in en 2 meters dörr. Max bredd beror lite på höjden, men någonstans kring 1700x600mm hade varit ok.
Någon som sett liknande mått?
Någon som försökt sig på att kapa ner en dörr?
/Johan
en glasmästare kanske kan kapa en till den höjd du vill men tror inte att du skall prova det själv. Finns visserligen glasskärare/ritsar etc på t.ex. biltema för en billig penning men jag tror man är dumsnål om man använder dom på en dyr glasdörr, dels är det svårt få det rakt dels kan glaset lätt spricka när man ¨knäcker det om inte skäraren klarat skära tillräckligt.
Kontakta en glasmästare och kolla med honom, kostar inte många kronor att skära till den om du redan har glaset.
Vet dock inte om det går att skära i det sorts glaset, borde ju vara härdat eller något.
Kontakta en glasmästare och kolla med honom, kostar inte många kronor att skära till den om du redan har glaset.
Vet dock inte om det går att skära i det sorts glaset, borde ju vara härdat eller något.
Jo, det lär ju vara härdat, eller det vill jag att det ska vara (har inte köpt något ännu).
Ska förhoppningsvis ner till glasmästaren på fredag och hämta min nyglasade balkongdörr, ska fråga honom då vad han tror.
Hade ju dock varit trevligare om man hittade något som passade direkt.
Ska förhoppningsvis ner till glasmästaren på fredag och hämta min nyglasade balkongdörr, ska fråga honom då vad han tror.
Hade ju dock varit trevligare om man hittade något som passade direkt.
Klicka här för att svara