6 607 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
Tips på dusch till bastu
Ska bygga en vedeldad bastu för åretruntbruk på gården men har inte tillgång till rinnande vatten dit. har en självdränerande vattenutkastare på huset och funderar på att koppla en vattenslang därifrån och till bastun. På vintern måste jag ju ta bort slangen efter jag fyllt upp allt vatten jag behöver så att den inte fryser. Hur gör jag för att konstruera en dusch snyggt i bastun? Ström har jag tillgång till.
Redigerat:
Phu du måste ha postat under alla rubriker. Svarade nyss att jag hade svarat och hittade inte mitt svar, undrade om du dubbelpostat. Nu hittade jag mitt ursprungsutlägg och skulle redigera det förra men då mitt minne är kort så tittade jag in hit och då finns tråden igen
(snurrigt värre skrivet men det är så jag känner mig också)
(snurrigt värre skrivet men det är så jag känner mig också)
Planerar också att bygga en duschdel i min separata vedeldade bastu. Kommer att bygga ut en smal sektion på den bakre gavelsidan med en öppning från omklädesdelen. Bastun är byggd på plint och även utbyggnadsdelen kommer att stå på plint. Räknar med en bredd på utbyggnadsdelen på 90 - 100 cm, invändigt mått 80 cm (lagom för en dusch). Kommer att koppla en vattenslang från fritidshuset till en varmvattenberedare på 10 - 15 l (från. Jula), alternativt använda en genomströmningsvärmare. Kommer att bygga med våtrumsskiva, tätskikt och klinker/kakel (enligt BKR), eventuellt även med golvärme. Så har jag tänkt..
ber om ursäkt för samma inlägg under flera olika kategorier, men visste inte vars det passade bäst. förstår att det bara blev förvirrande istället!!
nu är problemet bara att jag inte vet hur jag tar bort inläggen?
nu är problemet bara att jag inte vet hur jag tar bort inläggen?
Klicka här för att svara