Någon som har tips på cirkelsåg. Jag har en Hitachi C6SS men är sugen på en med batteri på grund av smidigheten. Jag har Hitachi skruvdragare hemma och om jag förstått det rätt så passar Hikokis batterier på Hitachi maskinerna. Någon som har förslag på en från Hikoki gärna med batteri och laddare. Gärna billigare än 2000 kr
Det behöver inte vara Hikoki, det kommer vara att kapa trall, reglar och inte mycket tjockare än 45 virke. Annars har vi en som tar grövre med sladd.
Det behöver inte vara Hikoki, det kommer vara att kapa trall, reglar och inte mycket tjockare än 45 virke. Annars har vi en som tar grövre med sladd.
Redigerat:
Har inget bra svar på din fråga, men är väldigt nyfiken på varför jag fick följande notis
Nilsson12 skapade en tråd med rubriken Tips på cirkelsåg med batteri.
19 m sedan
av en medlem som gör sitt första inlägg
@Per Eskilsson kanske vet?
Nilsson12 skapade en tråd med rubriken Tips på cirkelsåg med batteri.
19 m sedan
av en medlem som gör sitt första inlägg
@Per Eskilsson kanske vet?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Själv hade jag tidigare en Ryobi maskin som rätt precis klarar 45mm med samma motivering.N Nilsson12 skrev:
När den gav upp skaffade jag en RCS18X som fixar 62mm vid 90 grader och upplever den som betydligt trevligare att arbeta med även när det gäller klenare dimensioner.
Det är väldigt skönt att inte ligga precis på gränsen av vad maskinen klarar av.
Just den är nog däremot inget jag rekommenderar dig, då den dels ligger på mer än du vill, dels har helt fel batteri-serie för dig.
Kan absolut tänka mig Makita eller vilka andra varumärken som helst. Men gärna att det är ett schysst erbjudande med batteri och laddareD danielsve skrev:
Hikoki är Hitachi, de har bara haft olika namn på olika marknader, batterierna passar, även 36 volts på 18 volts maskiner, men inte tvärs om.
Bra prylar, men du får ingen med batterier o laddare för 2000, tom maskin får du för runt 1.500 spänn.
Bra prylar, men du får ingen med batterier o laddare för 2000, tom maskin får du för runt 1.500 spänn.