2 268 läst ·
19 svar
2k läst
19 svar
Tips på cirkelsåg med batteri
Har inte mycket att bidra på vilken såg att köpa, utöver att om du redan har något batterisystem, köp sågen som stödjer det. Eftersom du har Hitachi, kör på det (såvida deras såg inte har katastrofala recenssioner).
Men, min gissning på varför folk fick notis, verkar som att TS gjorde inlägget i "Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!", men det blev sedan utbrutet till egen tråd (av admin?), åtminstone påstår min mail notifikation det:
Men, min gissning på varför folk fick notis, verkar som att TS gjorde inlägget i "Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!", men det blev sedan utbrutet till egen tråd (av admin?), åtminstone påstår min mail notifikation det:
Fast det är ju inte första gången något bryts ut från en tråd man följer, och jag kan inte minnas att det hänt förut.J JSten skrev:
Sant....det låter ju lite otroligt att det inte skulle ha hänt tidigare... Möjlig förklaring är att inlägget flyttades väldigt snabbt (du svarade redan efter 20 minuter, och då var det flyttat), d.v.s. få han läsa innan det flyttades och därför hamnade i den nya tråden. Även länge sedan det skrevs i tips tråden => fler som fick notisen?nimhed skrev:
Jag har en 125 mm borstlös, C3605DYC, som komplement till större såg. Väldigt smidig att använda och går att hänga i snickarbyxorna 
Men kan upplevas lite långsam ibland jmf en större såg. Den varvar 7000 rpm och den mindre du kikar på bara 5000. Men borstlös är trevligt, stannar blixtsnabbt och har ”silent mode”.
Den större varvar 6800 rpm, vilket tillsammans med större klinga kommer göra att den sågar betydligt snabbare (nästan dubbla hastigheten på sågtänderna).
Men kan upplevas lite långsam ibland jmf en större såg. Den varvar 7000 rpm och den mindre du kikar på bara 5000. Men borstlös är trevligt, stannar blixtsnabbt och har ”silent mode”.
Den större varvar 6800 rpm, vilket tillsammans med större klinga kommer göra att den sågar betydligt snabbare (nästan dubbla hastigheten på sågtänderna).
Klicka här för att svara