Jag vill uppgradera laserpasset jag har idag, B&D LZR6TP , linjelaser.
Tycker den fungerar hyfsat, är inte jättesnabb att nivellera, saknar även lodfunktion.

Har hittat några alternativ som har både linje och punkt:
Leica Lino L2P5
http://www.toolab.se/?category_id=159&item_id=L2P5

Topcon Linjelaser LC-4X

http://www.proffsmagasinet.se/laser...ottagare/topcon-linjelaser-med-mottagare.html

Fick Julas nya katalog där har de med en Tamoline, hittar dock inte den på hemsidan. Står inte vilken modell det är, den ligger på ca 2999 kr.

Tacksam för tips och synpunkter på dessa modeller (även andra modeller).

Sök på krysslaser så får du många bra tips

Har sökt på just krysslaser, hittade dock inga tips om någon modell som har både linje, kryss och punkt.

Jag gillar denna väldigt mycket. dewalt dw087k
jag beställde min ifrån England på toolstop det var mycket bättre pris där.

Dewalten verkar sakna lodfunktion (punktlaser).

att bara säga linje, kryss o punkt är för enkelt.

den Boschen jag har har 2 linjer som bildar ett kryss samt den vertikala går "ganska" långt upp i taket. Utöver detta har den lodpunkt uppåt. Jag har inte saknat något förutom att den inte funkar ute i solsken.

Nimajneb skrev:
att bara säga linje, kryss o punkt är för enkelt.

den Boschen jag har har 2 linjer som bildar ett kryss samt den vertikala går "ganska" långt upp i taket. Utöver detta har den lodpunkt uppåt. Jag har inte saknat något förutom att den inte funkar ute i solsken.
Vilken modell är det?

videx skrev:
vilken modell är det?
pcl20

Nimajneb skrev:
pcl20
Missade att den hade lodfunktion.

Kan inte se att någon av de blåa Bosch har både linje- och lodfunktion. Nån som vet?

Spectra 5.2XL

Kryss med lodlinje som slår lodlinjen uppåt/bakåt en bra bit bakom uppställningspunkten så att säga.
Horisontlinjen är nästan 180 grader, vilket är bättre än Hiltis vikmodell som jag ochså använder.
Samt fem punkter, lod upp o ner, åt sidorna och bakåt.
Rekommenderas!
///j

Redigerat:
CST Berger XPL 34
Har kryss, lod funktion har även lodräta linjer med 90 graders vinkel .Kanon när man skall sätta ut väggar, gjutformar och lägga klinker

J.B. skrev:
CST Berger XPL 34
Har kryss, lod funktion har även lodräta linjer med 90 graders vinkel .Kanon när man skall sätta ut väggar, gjutformar och lägga klinker
Stanley Fatmax XT är också egentigen en CST berger. Har en vågrät linje, mer än 180 grader, lodrät linje framåt och åt sida, mer än 180 grader, 4 kryss och lodfunktion.

--- Mats ---

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.