Hej!

Jag går i tankarna att eventuellt bygga ut altanen för att det känns mer logiskt men många runt om kring mig, inklusive jag själv är ganska osäker till och från. Har ni några tips/råd eller synpunkter på detta projekt?

Skickar med en bild på hur altanen ser ut nu på ett ungefär (insynsskyddet går såklart inte hela vägen ut som man kan se på de verkliga bilderna).

Det handlar såklart om vad man själv känner men jag skulle ändå vilja se hur andra ser på det för att få en mer klar bild över beslutet.

Skickar även med en bild som ChatGPT "hjälpt" mig med för att se på ett ungefär hur det skulle bli.

Hoppas någon är intresserad av att kommentera 😀

• 1777900509297.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altanbygge 2.jpeg
    Skapa konto
  • Altanbygge 1.jpeg
    Skapa konto
  • 1777900711879.png
    Skapa konto
  • Gilla
Truckman och 2 till
  • Laddar…
Du menar alltså att du vill bygga ut trädäcket hela vägen fram till häcken? Om ni behöver ytan, så varför inte?

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Ser bra ut. Bygg!

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Du menar alltså att du vill bygga ut trädäcket hela vägen fram till häcken? Om ni behöver ytan, så varför inte?
Man kan aldrig få för lite trädäck! Tanken var mer om det skulle se bra ut visuellt när man har kvar insynsskyddet. Hade också en fundering som jag glömde skriva att man bygger hela vägen ut till busken men bara ”halva” längden ”framåt” på bilden men det kan nog se lite konstigt ut kanske. Tack för din input

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Det är svårt att säga när man inte ser helheten, men det känns lite som att insynsskyddet stoppar upp flödet mot den nya delen av trädäcket. Man funderar på vad ni ska göra där bakom, men kanske ha avställningsyta, solsäng eller plats för barnlek?

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Det är svårt att säga när man inte ser helheten, men det känns lite som att insynsskyddet stoppar upp flödet mot den nya delen av trädäcket. Man funderar på vad ni ska göra där bakom, men kanske ha avställningsyta, solsäng eller plats för barnlek?
Ja, lite tråkigt är det med insynsskyddet, men eftersom vi har en lekpark precis bredvid vill vi gärna kunna skärma av lite, så det får nog vara kvar.

Tanken är att göra en liten grillyta där med några möbler, så att vi kan sitta där medan barnen leker. Det jag tvekar på är att vi inte har så stor tomt och att en del gräsyta försvinner, men samtidigt kan trädäcket också bli en bra yta, till exempel för en liten barnpool.
.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Bygg trädäcket hela vägen, men inget insynsskydd på det nya

• Gilla
Mrsvensson94
  • Laddar…
Hur har du genererat den där bilden med altanen ut på sidan som går till långsidan så att säga?

A adam.troed.carl skrev:
Hur har du genererat den där bilden med altanen ut på sidan som går till långsidan så att säga?
Är det denna bilden du tänker på? Det är ett mycket påfrestande chattande med ChatGPT.

1777984911607.jpeg
Skapa konto

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
B Bosse Alfr skrev:
Bygg trädäcket hela vägen, men inget insynsskydd på det nya
👍🏻 blir endast staket på den nya delen, som på bilderna. Insynsskyddet som syns på bild blir dock kvar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.