Som rubriken lyder.

Är det någon här som kan med gott samvete rekommendera någon firma som gjort ett bra jobb åt er eller andra att färdigställa ett badrum från grunden. Förutsättningarna är träbjälklag på övervåning och det är kakel och klinker som gäller.

PM:a om det är en hemlis eller skriv det helt sonika här :)

Ett gott råd är att gå till Svenskakakel(halmstad men även där?), ta broschyrer ex sopro eller LIP. Där står ganska mycket hur man går tillväga. Gällande träbjälk skall det armeras innan flyttspackel typ LIP 226 om du håller dig till det fabr. Reglerna är sådana att man skall hålla sig till ett fabrikat. Men jag måste säga att jag har haft rådfrågning om detta med leverantör samt säljare: Håller du dig till ex LIP med deras skivor, primer, tätskikt manchetter etc går det alldeles utmärkt att använda tex sopro No1 som fix ( out standing) sedan ta en fog igen från LIP. Men försäkringsbolag och bransh säger annat om det skulle uppstå skada. Tänk på val av golvplatta. Ju större, desto mindre kan man följa min. tillåtet fall mot brunn samt 30 mm sokel vid dörr.
Mvh Pierre

Någon som vet om man erhåller certifikat för att badrummet är korrekt utfört om man endast låter en firma göra underarbetet och man sköter plattsättningen själv?

Paul-Staffanstorp
Mycket tveksam att du får en firma att lämna intyg på tätskiktet om de inte sätter plattorna också.

Risken finns ju att du eller någon annan som sätter plattorna skadar tätskiktet och då vill ju inte den som gjort underarbetet stå till svars för det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.