P
Hej,

Ska lägga ett massivt furugolv i vår på ca 16 kvm och hade tänkt köpa ett golv på Byggmax (25mm) och ta på taket men insåg att det blir nog lite för tungt. Har inget släp så jag söker nu efter golv på Öland och helst norra delen. Det finns visserligen golv på bygghandeln men för 3-400 :- kvm vilket är alldels för mycket att kosta på ett sovloft enligt mig. Någon som har några tips? maxpris ca 200:- kvm.

Byggmax har ju släp du kan låna annars går det ju att hyra. Det blir med all säkerhet billigare. Var på vår kära Ö är det för nån stans?

Totte_S
Jag köpte "bonnsågat" på östra sidan, åt Gårdbyhållet till, runt 100:-/m2.
Fanns lite av varje att välja på. Däremot kvarstår ju problemet med transporten. På biltaket blir det många vändor om du ska ha 16 m2 - hyra ett släp för 200 spänn kanske är ett alternativ?

P
Äpplerum skrev:
Byggmax har ju släp du kan låna annars går det ju att hyra. Det blir med all säkerhet billigare. Var på vår kära Ö är det för nån stans?
Det är ända uppe i Byxelkrok så det blir långt att åka från Kalmar och tillbaka med släpet samma dag. Beijer i Borgholm har Moelven Robust 20x142mm för 209:- kvm. Transport ca 400:-. Låter som ett bra alternativ.

P
Totte_S skrev:
Jag köpte "bonnsågat" på östra sidan, åt Gårdbyhållet till, runt 100:-/m2.
Fanns lite av varje att välja på. Däremot kvarstår ju problemet med transporten. På biltaket blir det många vändor om du ska ha 16 m2 - hyra ett släp för 200 spänn kanske är ett alternativ?
Det är ett bra pris men lite långt att köra det också. Planen är att åka ner till Kristhim och lägga golvet under helgen så det blir klart till sommarsemestern.

Hur är det med fuktkvoten i bonnsågat golv? finns ju ingen tid att låta det ligga och torka innan det ska läggas in.

Totte_S
I ditt fall hade jag tagit Bejieralternativet, för jag fattar det som att de kör upp det åt dig för 400:-!?
Bonnsågat brukar oxå vara bonntorkat ;-) så mitt har legat i vardagsrummet på hög i två år, men det har ju inte du möjlighet till.
Du hamnar ju på ca 235 kr/m2 inkl transport och det måste anses som vettigt om golvet är nertorkat som det ska. Lycka till.

P
Jo det får nog bli Moelvengolvet från Beijer. Undrar om det inte var ett sådant som jag köpte på Byggmax för ett år sedan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.