Hej,

Vi har tänkt oss pigga upp hallen som går genom vår lägenhet och göra den mer ombonad. Vår tanke är att ha tapet halva vägen, en list i mitten och målat nertill. Lägger in inspirationsbild.

det krävs ganska mycket arbete på våra väggar då de är dåligt gjorda från början. (Ojämna, massa lager tapet etc). Och jag såg att många sätter mdf-skiva när de gör bröstpanel. Så jag har tanke på att göra liknande fast utan dekorlister. Alla väggar är i betong, så hur sätter man lättast upp detta på betongvägg? Hallen går runt lägenheten vilket gör att det är många ”små” väggar mellan dörrar/öppningar. Lägger exempelbilder. Tänker bör vi sätta reglar under? Även på de smååå väggarna? Direkt på?

• Vardagsrum med blommig tapet och beige bröstpanel, tavla och vit lampa på mörk golvstolpe, inspirerande hallinredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En smal hall med vita väggar, markerade golvlinjer och en röd verktygsväska på golvet. Stolar och rengöringsprodukter står längs väggen.
    Skapa konto
  • Hall med vitmålade väggar och tak, en dörr med "WC"-skylt, beige golv och en stövel på golvet.
    Skapa konto
  • Person bygger bröstpanel av MDF med lister i en oavslutad hall. Väggarna har ojämna ytor som förbereds för tapet och målning.
    Skapa konto
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Jag har satt gips på betongvägg med fix/fästmassa eftersom jag inte hade lust att putsa.
Biter på det mesta, dock kanske inte så lämpligt att limma på tapet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.