Hej!

Tänkte höra om någon här har tips på en bra arkitekt eller arkitektbyrå som ritar nyfunkishus? Har köpt en villatomt i norra Stockholm med byggrätt på 140 kvm bottenplatta, två våningar med takhöjd om max 8,5 m. Har tänk oss ett hus på cirka 250 kvm. Sambon och jag har tänk oss en modern villa med både träpanel och puts, stora glaspartier, balkong och skjutdörrar mot innergården där vi tänk gräva pool. Vi är precis i startgroparna av vår husdröm.

Redigerat:
N
J.Ek J.Ek skrev:
Hej!

Tänkte höra om någon här har tips på en bra arkitekt eller arkitektbyrå som ritar nyfunkishus? Har köpt en villatomt i norra Stockholm med byggrätt på 140 kvm bottenplatta, två våningar med takhöjd om max 8,5 m. Har tänk oss ett hus på cirka 250 kvm. Sambon och jag har tänk oss en modern villa med både träpanel och puts, stora glaspartier, balkong och skjutdörrar mot innergården där vi tänk gräva pool. Vi är precis i startgroparna av vår husdröm.
Hej
Jag hoppas du hittar någon bra arkitekt genom ditt eget kontaktnät som du känner förtroende för. Kanske får du ett bra tips här. Om känslan av köpet är det viktigaste är det bäst att ta en person som är bekant. Om resultatet och designen är viktigare har arkitekternas fackförbund en bra sida. Där får du tips på vad du skall tänka på inför din byggnation. Kom ihåg att varje gång är den första för lagar och regler ändras. När du söker i en lista som på Sveriges arkitekter då kan du gå in på deras hemsida och se efter arkitektföretag som tidigare använt just de material du söker.
Här är länken. Innan ni söker er arkitekt, samla en pärm med bilder på hus ni gillar ( tips).
https://www.arkitekt.se/anlita-arkitekt/

Hej!
Skulle nog rekommendera ett lite mindre, nystartat kontor. Då får du oftast mer arkitektarbete för pengarna. Nystartade kontor lägger ofta mer tid än de fakturerar och har ofta lägre tim-arvode för att kunna ha huset som marknadsföring och på så sätt få in fler jobb. Har skickat pm med förslag.

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.