På en del tomter får man inte bygga mer än 70+30 och nu undrar jag om nån har något bra tips för lämpliga hus som gör att man tar tillvara på på dom kvm så bra som möjligt. Jag får inte riktigt ihop ekvationen att ha 70 kvm nere och sen bara 30 uppe om man helst vill slippa sovloft, fast det kanske inte går att undvika med dom förutsättningarna.