4 540 542 läst ·
14 692 svar
4541k läst
14,7k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Tack för tipset! Fanns 9st kvar efter jag handlat.M Magnus_S skrev:
Det är exakt vad det betyder. Jag förstår det som att konstruktionen av slagverk och luftlöde (i en luftdriven) är optimerat för lossning snarare än åtdragning.Mikael_L skrev:
Kan vara så till viss del.MathiasS skrev:
Det är också så att begreppet ”lossningsmoment”, definierat som vilket åtdragningsmoment som användes för att skruva åt muttern som lossas, är något PR-avdelningarna hittat på för att det ger ett högre nummer (eftersom det under ideala förhållanden kräver mindre moment för att lossa än att skruva åt) att skriva i marknadsföringen.
I andra trådar har det framförts att rapsolja fungerar utmärkt som kedjeolja. Om detta är bra eller inte lämnar jag utan kommentar, men vill någon köpa billig rapsolja och kan handla på https://www.snabbgross.se/ har de under perioden 23–26 april rapsolja för 16 kr/liter inklusive moms om man köper en 10-litersdunk.
Kanske inte ett verktyg, men definitivt ett verktygstillbehör. 😀
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
OT: Stämmer inte priset i annonsen??Alfredo skrev:
I andra trådar har det framförts att rapsolja fungerar utmärkt som kedjeolja. Om detta är bra eller inte lämnar jag utan kommentar, men vill någon köpa billig rapsolja och kan handla på [länk] har de under perioden 23–26 april rapsolja för 16 kr/liter inklusive moms om man köper en 10-litersdunk.
[bild]
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 329 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 329 inlägg
Med dagens bränslepriser är det ju bara att köpa och hälla i tanken för er som kör diesel!Alfredo skrev:
I andra trådar har det framförts att rapsolja fungerar utmärkt som kedjeolja. Om detta är bra eller inte lämnar jag utan kommentar, men vill någon köpa billig rapsolja och kan handla på [länk] har de under perioden 23–26 april rapsolja för 16 kr/liter inklusive moms om man köper en 10-litersdunk.
[bild]
Fick mig påmind om min far solm körde traktorn med miljödiesel i dess ungdom, det var rapsolja till största delen. Förutom att motorn tappade en hel del effekt och att allt kläggade igen så luktade det pommes frites när han kom åkande så man blev jättehungrig 😂.Ossian K Olsson skrev:
Och här är en ren icke-referrallänk till ovanstående tips: https://www.amazon.se/dp/B00H33P570