slothy slothy skrev:
Hehe jomen. Köpte ju en Tamiya Lunchbox åt dottern för några år sedan. Hon har aldrig kört den. Men har andra batterier, bla 5Ah så det är ju bra. Men för en vanlig personbils muttrar är det inte nog?
Jag har en Makita dtw300 som har lossningsmoment på 580Nm som fungerar bra med 5Ah batteri. Men denna har bara 500Nm så det är ju defenitivt en skillnad. En chansning.

slothy slothy skrev:
Hehe jomen. Köpte ju en Tamiya Lunchbox åt dottern för några år sedan. Hon har aldrig kört den. Men har andra batterier, bla 5Ah så det är ju bra. Men för en vanlig personbils muttrar är det inte nog?
Beror på vad det är för bil. Vissa har en tendens att muttrar sätter sig.
Samt om bilen lämnas in på verkstad där hjulen tas/på av.
Då räcker inte 300Nm i specad(vad är det i verkligheten?) lossdragning

Edit: Som Solvskaftet skriver så betyder det mycket med vilket batteri man använder.
Det gäller i stort sett alla maskiner.
Enkelt tumregel är "fler Ah = mer kraft" men sedan finns det undantag om man vill läsa på/kolla tester.

slothy slothy skrev:
Jag har en liten Milwaukee som listas som ~340Nm och många tester på YT men den klarar iaf. inte av att lossa skruv jag själv dragit åt förhand på släpet. Så jag hade INTE köpt den mutterknacken utan att ha ett rejält dragskaft i närheten ;)

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
T thgamaliel skrev:
Det har varit många inlägg om Skils bordssåg 1340 AA tidigare i tråden. Just nu kostar den 1995 NOK (ca.1940 SEK) på Bauhaus i Norge. I Sverige kostar den 3495 kr på Bauhaus.

[länk]
Levererar de till Sverige då? Får inte fram hur man anger norsk leveransadress.

S SebastianJFF skrev:
Levererar de till Sverige då? Får inte fram hur man anger norsk leveransadress.
Jag testade från min jobbdator som ligger på ett norskt nätverk. Inga konstigheter att beställa, vilket inte är så förvånande, men tyvärr bara inom Norge.

C
Hep Hep skrev:
tyvärr bara inom Norge.
Det verkar vara grundregeln för norsk onlinehandel tyvärr.

Är väl dessutom risk att du åker på tull om du beställer från Norge eftersom det är utanför EU.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
C Chokladmonster skrev:
Är väl dessutom risk att du åker på tull om du beställer från Norge eftersom det är utanför EU.
Ja, 1800 kr är beloppsgränsen för tullfrihet tydligen.
JAg får vänta på att Bauhaus kör en lika bra kampanj här i Sverige helt enkelt. =)

C
C Chokladmonster skrev:
Inte helt självklart då Norge har EES-avtalet och i princip är en del av EU:s "inre marknad".
Men regelverket är väl så j-vla krångligt att ingen vill skicka något över gränsen längre. 🤬

Är det inte bara att åka dit å handla då?

nino nino skrev:
Är det inte bara att åka dit å handla då?
Jo men beror ju på hur nära man bor om det känns värt det för att spara 1500 kr på inköpspriset.

Svinesund är väl inte mer än en dryg timme bort? Vet iof inte var närmaste Bauhaus är

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.