4 538 938 läst ·
14 679 svar
4539k läst
14,7k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Extra Powerstack 5Ah gäller endast en gång per hushåll så köp t.ex. en DCD800.G Gottepåsen skrev:
Den finns med i paket med PS batteri och behöver du ändå en borrmaskin så... 😃
Eller så får svärfar köpa en DCD850 med Powerstack-batteri och du hjälper honom skicka in hans kvittot 😇
Hoppas svärfar inte tar extra batteriet när det kommer i hans brevlåda bara 😂
Man kan alltid köpa ett fetare kit... Själv skulle jag aldrig köpt något billigare än ett maffigt Mafell-kit med fem batterier för 49995:-. Svårslaget.
Eller så kanske det funkar med ett Dewalt-kit för 9995 också...
Eller så kanske det funkar med ett Dewalt-kit för 9995 också...
Nyare modeller, borrmaskin med anti-kickback(sparar handleden).F Fluxor skrev:
Smidigare och starkare slagskruvdragare
Cirkelsåg med möjlighet att använda skena vilket gör det till nästan ett verktyg till.
Nyare batterityp på tre batteri. 2st 1.7Ah och ett 5Ah.
Ja fy mig. Mina rekommendationer var orimliga. Ber om ursäkt.
10791 kr får jag det till, men då får man ingen mjuk väska på köpet...
Skulle rekommendera köpa den bättre skruvdragare, dcd 796 är fantastisk bra och kan inte slits upp nästan, med ett 5 eller specielt 2ah batteri ligger mycket bra i handen, likaså upgraderingen 800 eller 805G Gottepåsen skrev:
Tråkigt att du tog illa upp. Du har inte förstått mitt inlägg.TCG skrev:
Nyare modeller, borrmaskin med anti-kickback(sparar handleden).
Smidigare och starkare slagskruvdragare
Cirkelsåg med möjlighet att använda skena vilket gör det till nästan ett verktyg till.
Nyare batterityp på tre batteri. 2st 1.7Ah och ett 5Ah.
Ja fy mig. Mina rekommendationer var orimliga. Ber om ursäkt.
10791 kr får jag det till, men då får man ingen mjuk väska på köpet...
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 450 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 450 inlägg
Det är alldeles för lite milwaukee i det här forumet, men nu har batterionline i alla fall 5.5ah batteri till bra pris:
https://www.batterionline.se/milwaukee-m18-18v-5-5ah-li-ion-batteri-original
enligt prisjakt brukar det ligga på 1400- 1500 men nu kostar det 1100
https://www.batterionline.se/milwaukee-m18-18v-5-5ah-li-ion-batteri-original
enligt prisjakt brukar det ligga på 1400- 1500 men nu kostar det 1100
70 nm har den , den är inte klen på något sätt. Utan otroligt stark, stabil och gedigen, Räcker gott och väl till 95% av vad man kan hitta på i ett hus, en slagborr med sladd är jo ett bra konplement om man skal borra mycket i betong, men denna har ju slagborr är ganska bra också för det mesta i enstaka omgånger osv, har borrat också 15 stk 8mm hål i en stålbalk, gick hur snabbt och lätt som helst… vil man ha nya versionen med aningen mer moment finns 805 med samma max varv men jag kommer inte alls på något exempel där 796 inte räckt tilluseless skrev:
Rekommenderar 8 dager i veckan. Min bror är snickare och har haft den till allt sitt bygg också..
Redigerat:
Själv skulle jag nog kika mer på typ det här:G Gottepåsen skrev:
https://www.maskinonline.se/product/verktygspaket-sagmaskiner-18v-2x50ah
*
Men ärligt talat, beror det endast på att jag redan är fast i Hitachi/Hikoki batterisystemet.
Detta kit (jämfört med din länk) saknar en maskin (slående dragare) och har ett batteri färre, men ändå lite dyrare.
Jag kan inte uttala mig om kvalitétsskillnaden, själv är jag rätt så nöjd med mina maskiner från Hikoki, sitter bra i min hand, extra nöjd är jag med en av mina borrhammare (den äldre modellen som utgått), för den har ett otroligt bra bett och driv, men lite missnöjd med den mycket kompakta och fina dragaren DS18DD, som är jättefin på alla sätt för mig som för det mesta inte behöver dra så tungt (typ 12mm fransk skruv i ek), men uppskattar litet mått och låg vikt, och den är inte direkt svag i alla fall.
MEN, jag tycker en av de jag har rapplar lite i chucken, vill inte låsa som den ska, och den är inte gammal och sliten än - så vad gäller denna maskin är jag lite tudelad.
deWalt har jag varit lite lätt allergisk mot, men jag erkänner att jag inte har något egentligt skäl till detta, det är nog mest för att jag ett tag (typ 15 år sedan) var det märket alldeles för hypat.
Men oavsett, nu är du på väg in i en helt ny värld, och det är praktiskt och bra att kolla så du väljer rätt värld från början, för det är drygt och dyrt att välja om.
Nu kommer du välja ett batterisystem, och blir helst fast i detta sen.
Så kolla runt vad det finns för maskiner av det märke du funderar på, finns alla som du i framtiden kan tänkas bli intresserad av?, ligger de bra till i pris?
Finns det nakna maskiner till rätt kurs?
Osv.
Jag tror egentligen att de flesta seriösa märkena har fina prylar, Hikoki, deWalt, Blå Bosch, Makita, Panasonic, Milwaukee är märken jag tror alla är bra.
* jag har beställt två gånger från Maskinonline, och det har funkar väldigt bra, om det är någon som undrar.
Redigerat:
Tack för ett utförligt svar! Jag föll för Dewalt-dealen med ett extra batteri. Köpte bara Skruvdragare till att börja med och kommer sen försöka hitta de verktyg jag behöver secondhand eller köpta enskilt.Mikael_L skrev:
Själv skulle jag nog kika mer på typ det här:
[länk]
*
Men ärligt talat, beror det endast på att jag redan är fast i Hitachi/Hikoki batterisystemet.
Detta kit (jämfört med din länk) saknar en maskin (slående dragare) och har ett batteri färre, men ändå lite dyrare.
Jag kan inte uttala mig om kvalitétsskillnaden, själv är jag rätt så nöjd med mina maskiner från Hikoki, sitter bra i min hand, extra nöjd är jag med en av mina borrhammare (den äldre modellen som utgått), för den har ett otroligt bra bett och driv, men lite missnöjd med den mycket kompakta och fina dragaren DS18DD, som är jättefin på alla sätt för mig som för det mesta inte behöver dra så tungt (typ 12mm fransk skruv i ek), men uppskattar litet mått och låg vikt, och den är inte direkt svag i alla fall.
MEN, jag tycker en av de jag har rapplar lite i chucken, vill inte låsa som den ska, och den är inte gammal och sliten än - så vad gäller denna maskin är jag lite tudelad.
deWalt har jag varit lite lätt allergisk mot, men jag erkänner att jag inte har något egentligt skäl till detta, det är nog mest för att jag ett tag (typ 15 år sedan) var det märket alldeles för hypat.
Men oavsett, nu är du på väg in i en helt ny värld, och det är praktiskt och bra att kolla så du väljer rätt värld från början, för det är drygt och dyrt att välja om.
Så kolla runt vad det finns för maskiner av det märke du funderar på, finns alla som du i framtiden kan tänkas bli intresserad av?, ligger de bra till i pris?
Osv.
Jag tror egentligen att de flesta seriösa märkena har fina prylar, Hikoki, deWalt, Blå Bosch, Makita, Panasonic, Milwaukee är märken jag tror alla är bra.
* jag har beställt två gånger från Maskinonline, och det har funkar väldigt bra, om det är någon som undrar.
Hikoki har en kampanj tram till slutet av månaden där man får ett 2.5/5 Ah multivoltbatteri på köpet med maskin. Så plockar du på dig de där 4 maskinerna separat + en laddare hos maskinonline landar det på 8637 kr och du får 4 batterier från Hikoki.Mikael_L skrev:
Själv skulle jag nog kika mer på typ det här:
[länk]
*
Osv.
Jag skulle vara försiktig med att köpa batterier från just batterionline.se. Risken är stor att man får kinakopior även om det står "original" i beskrivningen.T trycklös skrev:
Ägs av danska Lakuda, som funnits sedan 2001. Dansk ägare och anställda. Borde vara ok att handla därifrån tänker man. Batterilagret har fått 4.4 av 5 i ömdömen på trustpilot, så kunder verkar vara generellt nöjda.T thgamaliel skrev:
Varför är risken stor att man får kopia?
https://rocketreach.co/lakuda-aps-profile_b41d91d5ff6d4b5a
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 327 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 327 inlägg
1. Om man får en kopia är risken stor att man brinner uppQ Qjanto skrev:
2. Lita inte på en dansk/ Med vänlig hälsning, någon som bor på ”dansk mark aka Skåne”.
Dream on, inte får du ett kit med Mafell-maskiner och fem batterier för 50k?F Fluxor skrev: