T Trafikverket1 skrev:
Voltmätaren? Vet inte namnet. Men Bosch gvd 1000-17 volt detector nedsatt med 23 %. 200 spänn billigare än Prisjakt

[länk]
Nähädu, samma pris på Prisjakt! 😀

Prisjämförelse av Bosch GVD 1000-17 spänningsprovare på olika onlinebutiker med priser och leveransinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
Utsliten och utdömd och 2 till
  • Laddar…
Q
T Trafikverket1 skrev:
Ångrar nästan att jag köpte Makitas arbetslampa som jag tipsade om. Brennenstuhl har en starkare lampa med teleskop, pris ca 1400 vilket enligt tyska Amazons hemsida är knappt 50 % rabatt. Tar batteri från flera märken, Bosch, Makita, hikokk etc.

[länk]
Mycket smart att göra (och även skicka med) adaptrar till många av de stora märken .
Kolla bara på bla Frank Gruendels video i omdömen på tyska amazon för att få en bättre uppfattning om kvalitén innan ni beställer. Den är säkert helt ok, bara man inte förväntar sig en premium produkt som Makitan, som du Trafikverket1 och även jag redan köpt, är 😉.
Sen tömmer 7500 lumen batterier ganska snabbt. Det finns dock 4 lägen 100%, 75, 50 och 25%.
Jag sitter och funderar på köp ändå 😄. Bra med ljus från två håll för att minska skuggor.
Här är länk till tyska amazons omdömen:
https://www.amazon.de/-/en/product-..._unknown?filterByStar=three_star&pageNumber=1

• Gilla
stenfan och 1 till
  • Laddar…
T thgamaliel skrev:
Nu när snön har kommit i hela landet har Bauhaus kampanj på Skils 20v snöskyffel. Batteri och laddare på köpet för 995 kr.

[länk]
Jag provade Ryobis variant av den där (pappa har köpt en) och med den mängden som kommit senaste veckorna fick jag den inte att lira alls...

Någon som kört en under säsongen och kan säga om det är rimligt att köpa en sådan där om man har en mindre uppfart och håller efter hela tiden ?
Eller är det mest en gimmick?

/Jocce

Jag har Ryobis variant, och kan bekräfta att den har funkat bra i vinter (Solna). Med årets snömängd har det i och för sig krävts att man kör ofta (som mest två gånger per dag under pågående snöfall). Jag har också en liten infart, ca 3x6 meter som nu är i princip bar asfalt (nästan i alla fall).

• Gilla
Jocce81
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Vad jag kan se så ingår just Makitaadaptern i grundleveransen.
Q Qjanto skrev:
Mycket smart att göra (och även skicka med) adaptrar till många av de stora märken .
Kolla bara på bla Frank Gruendels video i omdömen på tyska amazon för att få en bättre uppfattning om kvalitén innan ni beställer. Den är säkert helt ok, bara man inte förväntar sig en premium produkt som Makitan, som du Trafikverket1 och även jag redan köpt, är 😉.
Sen tömmer 7500 lumen batterier ganska snabbt. Det finns dock 4 lägen 100%, 75, 50 och 25%.
Jag sitter och funderar på köp ändå 😄. Bra med ljus från två håll för att minska skuggor.
Här är länk till tyska amazons omdömen:
[länk]
Den funkar bra, inget problem med leden som Frank G nämnde i sin recension. Lite onödigt många adaptrar med kanske, annars inget att anmärka på. Har beställt en extra för Hikoki-batterier också
Flertal batterier och laddningsstation på ett träbord, inklusive märken som Bosch och Metabo samt en verktygsväska med blixtlås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
pfb och 5 till
  • Laddar…
”Lite onödigt många adaptrar med kanske, annars inget att anmärka på. Har beställt en extra …”

Det här forumet alltså 😂

• Haha
  • Gilla
toolman77 och 14 till
  • Laddar…
Q
nanowire nanowire skrev:
Den funkar bra, inget problem med leden som Frank G nämnde i sin recension. Lite onödigt många adaptrar med kanske, annars inget att anmärka på. Har beställt en extra för Hikoki-batterier också
[bild]
Vad bra att det inte är några problem med leden.
Det är en fördel med många adaptrar, dels att antal potentiella köpare ökar om man skulle vilja sälja någon gång (verkar ske rätt sällan på bh ), dels om man har flera batterisystem.

nanowire nanowire skrev:
[bild]
Ingick samtliga adaptrar på bilden? Stod bara "Arbetslampa inkl. 4 Brennenstuhl gränssnittsadaptrar för de 5 märkena Bosch Professional, Dewalt, Makita, Metabo CAS, Milwaukee" i beskrivningen, ser en Flex och en Festool i din bild också.
Jag är lite sugen på lampan, har visserligen bra belysning, men kunde ibland vara praktiskt med fler på batteri. Känns dessutom som en bra sak att ha som beredskap om strömmen försvinner.

J JFrisk skrev:
Ingick samtliga adaptrar på bilden? Stod bara "Arbetslampa inkl. 4 Brennenstuhl gränssnittsadaptrar för de 5 märkena Bosch Professional, Dewalt, Makita, Metabo CAS, Milwaukee" i beskrivningen, ser en Flex och en Festool i din bild också.
Jag är lite sugen på lampan, har visserligen bra belysning, men kunde ibland vara praktiskt med fler på batteri. Känns dessutom som en bra sak att ha som beredskap om strömmen försvinner.
Ja, precis, alla dessa ingick. Vilket var en fler än väntat (och anledningen till bilden).
Det som gjorde den intressant för mig var formatet, att få upp belysningen med stativet. Jag har andra lampor om det räcker med ”handväskmodellen”.

• Gilla
pfb och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Ja, precis, alla dessa ingick. Vilket var en fler än väntat (och anledningen till bilden).
Det som gjorde den intressant för mig var formatet, att få upp belysningen med stativet. Jag har andra lampor om det räcker med ”handväskmodellen”.
nanowire nanowire skrev:
[bild]
Gött att höra, fick lite kalla fötter efter att ha sett videon, även om det inte var någon katastrof. Har också varit på jakt efter en lampa med ljuskälla högra upp, så jag är förhoppningsfull.

M
T thgamaliel skrev:
Kap- och gersåg för under 1000-lappen

[länk]
Väldigt bra pris för en såg med så stor klinga också.

M MaKrBr skrev:
Väldigt bra pris för en såg med så stor klinga också.
Och med två medföljande klingor och fem års garanti. Låter nästan för bra. Någon som testat den?

• Gilla
MaKrBr
  • Laddar…
T thgamaliel skrev:
Kap- och gersåg för under 1000-lappen

[länk]
Tror jag slår till på denna! Grymt tips!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.