K kniv skrev:
Ja tack, vad har du för kundnummer? 😊
Känner jag dig?

R Robert-san01 skrev:
Känner jag dig?
Är inte vi alla här en stor familj? 😂

• Gilla
  • Älska
Guzzi och 9 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Men det brukar alltid vara någon man känner som har kundnummer hos dem.
Man ska ju ha tur att känna ngn med kundnr, och som kan med att låna ut det.
Tror vi är ett rätt sort gäng utan den turen :(

U
Frustrator Frustrator skrev:
Man ska ju ha tur att känna ngn med kundnr, och som kan med att låna ut det.
Tror vi är ett rätt sort gäng utan den turen :(
Saken är att de inte skickar någon faktura när du betalar med kort. Så företaget är helt ovetandes om köpet. Känner folk som inte känner någon, de bara uppger företags namn och adress utan någon direkt koppling. Då brukar personalen va snälla att leta upp kundnummer i kassan. Ingen som jobbar på bravida mm. kan kundnumret. Har man otur kan säkert personalen på Ahlsell fråga om anställningskort eller dyrligt om du har ”civila” kläder. Men det är nog inte så vanligt.

Jag uppger min megastora arbetsgivare, även för privata köp fast att jag inte har någon tjänst alls där jag i normala fall köper eller handskas med byggmaterial eller verktyg.

• Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Är inte vi alla här en stor familj? 😂
Jo, tror det står i forumreglerna.

• Haha
Testarn och 2 till
  • Laddar…
Bauhaus Linköping har,starlock-blad till nedsatta priser i "fyndpallarna". Några jag såg var från Fein.

• Gilla
cdoodle
  • Laddar…
M MegaMagicMike skrev:
fein multitalent fmt 250 hos bauhaus för 1kkr.
länk: [länk]

själv så köpte jag en maskin och förutom lite strul med leveransen har jag bara gott att förmedla.
Lockande! Det jag funderar över är om 250w räcker eller om man behöver mer.

Jag själv är inte helsåld på det här måttbandet, då det visar fel redan från första centimetern. Fast jag har i en annan tråd förstått att det är jag som tänker fel, och egentligen är det ett alldeles utmärkt måttband. För under en hundring är det ett fynd.

https://www.byggmax.se/måttband-30m-p28495

• Haha
  • Gilla
Götesjö och 5 till
  • Laddar…
Fick just info om att Hikoki powertools som även har Metabo som märke, kommer att bli enbart Metabo. Kör/gillar man Hikoki kan det vara läge att hålla koll på framtida utförsäljningar.

• Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Fick just info om att Hikoki powertools som även har Metabo som märke, kommer att bli enbart Metabo. Kör/gillar man Hikoki kan det vara läge att hålla koll på framtida utförsäljningar.
Spännande. Frågan är om det blir som i nordamerika med två parallella brand/system.

nanowire nanowire skrev:
Spännande. Frågan är om det blir som i nordamerika med två parallella brand/system.
Jag fick intrycket av att man ska slå ihop märkena till Metabo. Men får reservera mig för att det kan vara fråga om att bara slå ihop organisationerna och fortsatt köra två märken.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
U
R Robert-san01 skrev:
Jag fick intrycket av att man ska slå ihop märkena till Metabo. Men får reservera mig för att det kan vara fråga om att bara slå ihop organisationerna och fortsatt köra två märken.
Det har pågått senaste 5-6 åren. Vissa verktyg som är brandade hikoki (gamla hitachi powertools) har metabo logga i usa. Troligen för det är ett bättre välrenommerat namn där medans man är fientlig mot asiatiskt klingande namn. Gissningsvis kommer de ha kvar båda namnen. Om de kommer gå åt ett namn så är det troligen inte metabo utan istället hikoki eftersom deras arbete med att få ihop organisationerna är döpt ”one koki”.

• Gilla
Qjanto och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag själv är inte helsåld på det här måttbandet, då det visar fel redan från första centimetern. Fast jag har i en annan tråd förstått att det är jag som tänker fel, och egentligen är det ett alldeles utmärkt måttband. För under en hundring är det ett fynd.

[länk]
En recension där:
"Kunde vara bättre av kvalitet ☹️ men glad,", 5 stjärnor!

• Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.