Byggahus.se

Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!

1. T
    Medlem · Stockholm · 742 inlägg

Taxture

Medlem
    Jag har iaf fått en orderbekräftelse till det låga priset...... men blir orden makulerad gör det inget då det var ett ”villhöver” köp :cool:

2. IgelSpikey
    Hobbysnickare · 14 inlägg

IgelSpikey

Hobbysnickare
    Jag ville verkligen inte vara en ”Debbie Downer”. Det hade ju varit världens kap om du fick det till det priset ;)(y)

3. Dan_Johansson
    Allvetare · Västra götaland · 4 869 inlägg

Dan_Johansson

Allvetare
    Så du menar att om din kompis "DHL" åker till affären så är det ok att de hejdar honom?

Det har inget med deras köpvillkor att göra, det styrs av EU-lagstiftning numera...

4. T
    Medlem · Stockholm · 742 inlägg

Taxture

Medlem
    Är ju inte bara toolab som marknadsför ”sjuka” rabatter så att vi konsumenter ska reagera på att det måste vara fel är inte rimligt

Betalade direkt vid beställning och då är ju köpet genomfört, att komma efter med en prishöjning är inte riktigt rätt..... på ica är det ju priset på hyllkanten som gäller..... förr var det prislappar på varorna......

• Laddar…
  5. Niklasloow
    Renoverare · Skåne · 535 inlägg

Niklasloow

Renoverare
    Detta finns det faktiskt ingen sanning i. Priset som gäller är det när ert juridiska avtal skapas. På Ica är det när du betalar. Sedan måste de vara ärliga i sin prissättning på hyllorna. Så står där 49kr/kg för den dyra fina löjrommen så har de ingen skyldighet att låta dig få det för de priset i kassan. Däremot om personen i kassan inte uppmärksammar priset så är köpet gjort.

6. Ramnemark
    Proffsamatör · Halland · 6 324 inlägg

Ramnemark

Proffsamatör
    Det var likadant med NetonNet och deras 90% rabatt på Bosch GOP för några år sedan. De skickade ut varorna eftersom den som packar inte har koll på vad saker bör kosta. De försökte få köparna att skicka tillbaka varorna. En medlem här gjorde inte det och köpte 5st, inget juridiskt efterspel vad jag hört :)

7. K
    Husägare · Skåne · 2 398 inlägg

knipo

Husägare
    Japp, en lång tråd som jag försökte följa.

https://www.byggahus.se/forum/threa...staellde-och-fick-hem-verktyget-nu-da.293223/

Den trädens senaste inlägg från TS.
    I det sista mailet hotade de med något och sen hörde jag aldrig något mer :)

8. T
    Medlem · Västra Götaland · 64 inlägg

TCG

Medlem
    €10 rabatt på en beställning över €25 hos amazon.DE genom appen Amazon Shopping fram till 28/4

Ladda ner appen -> välj land GERMANY -> lägg en vara i varukorgen -> gå till kassan -> slå in koden
    Kod: GESCHENK10

9. Dan_Johansson

Dan_Johansson

Allvetare
    Tackar! Perfekt för den Knipex Ergostrip som låg i kundvagnen!

10. C
    Medlem · Skåne · 291 inlägg

Chentin

Medlem
    Jag fick dessvärre inte koden att funka

• Laddar…
  11. Raskus
    Medlem · Jämtland · 1 230 inlägg

Raskus

Medlem
  12. T
    Medlem · Västra Götaland · 64 inlägg

TCG

Medlem
    Gäller tydligen endast första gången du lägger order via appen.

13. Dan_Johansson

Dan_Johansson

Allvetare
    Jag har beställt via appen förut, kan inte minnas om jag gjort det på tyska amazon iofs... :thinking:

14. K
    Jack of all trades · Västra Götalands län · 3 228 inlägg

Kjell_G

Jack of all trades
    Till försvar för reklamen så ser man att det går upp en orange slang från gräset till baksidan där kopplingen sitter. Men det är nog få som bär omkring på slangvindan på just det viset

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.