Byggahus.se

Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!

1. A
    Medlem · 34 inlägg
    Jag har 2st (35m), en fem år gammal och en som jag köpte för två år sedan. Den äldre drar in hela slangen utan problem, den nyare stannar ofta när det är 2-3m av slagen kvar. Märke första dagen att den hade svagare fjäder än den gamla. Båda slangvindor är av den äldre designen.

2. H
    Medlem · Dalarna · 1 056 inlägg

Hammarfall

Medlem
    Förstår inte att det ska snålas på en sådan sak. Har för mig att krillemann skrev en tråd om usel kvalitet. Nu börjar det dock bli lite väl ot :)

3. hsd
    Medlem · Kalmar län , Östra Götaland · 4 023 inlägg

hsd

Medlem
    Hemma har jag en slangvagn men det funkade inte på jobbet, ingen orkade veva in slangen
    Provade med väggvinda som man bara drar till så rullar slangen in men inte vart det bättre då det alltid var någon som lyckades trassla fast slangeländet

• Laddar…
  4. Alfredo
    Besserwisser · Västernorrland · 11 239 inlägg

Alfredo

Besserwisser
    Någon som vet om det finns vindor/boxar som klarar (minst) 50 meter slang? Misstänker dock att de blir rätt groteska, både i storlek och pris.

5. VidarH
    Medlem · Vänersborg, tidigare Göteborg · 433 inlägg

VidarH

Medlem
    Det låter som att det vore billigare att sätta upp ett par "små" vindor i serie eller dra en pem-slang i backen än att hitta en på 50 meter?

6. R
    Lösvirkesbyggare · Kungsbacka, Halland · 4 405 inlägg

roli

Lösvirkesbyggare
    Tryckfallet i en 50 m slang lär bli märkbar, för att inte prata om hanterbarheten. Den kommer att fastna och trassla överallt. Bättre då att dra ut en grövre slang som grävs ner och förses med flera tappställen.

7. Alfredo

Alfredo

Besserwisser
    Ja jag misstänker att en 50-meters vinda, om de nu ens finns, skulle bli både dyr, ful och kanske svåranvänd. PEM-slang i backen har vi "på sitt sätt" redan med flera olika vattenutkastare och ytterligare "slang i backen" skulle nog inte fungera så bra då 50-meters slangen ska än hit och än dit...

• Laddar…
  8. Alfredo

Alfredo

Besserwisser
    Har i många, många år haft 50 meter 1/2" och tycker inte att tryckfallet stör alls. Har aldrig jämfört trycket rent tekniskt men det fungerar utmärkt till både renspolning, tvättdrift och vattenspridare.

9. E
    Verktygstokig · Lindome · 392 inlägg

Edvuld

Verktygstokig
    • Laddar…
  10. hsd
    Medlem · Kalmar län , Östra Götaland · 4 023 inlägg

hsd

Medlem
  11. nanowire
    Amatörexpert · Södermanland · 4 015 inlägg

nanowire

Amatörexpert
  12. A
    Medlem · Uppsala · 160 inlägg

Aeroabuser

Medlem
    • Laddar…
  13. T
    Medlem · Stockholm · 757 inlägg

Taxture

Medlem
  14. A
    Medlem · Uppsala · 160 inlägg

Aeroabuser

Medlem
    Var och pillade på beställningsknappen, men avbröt i sista sekund. Förrådet hemma håller på att sprängas!! Och varken villhöver eller behöver den. Samt orkar inte sälja vidare den :rofl:

15. J
    Medlem · 54 inlägg

john.h

Medlem
    Nu kostar den 5994:- :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.