4 539 044 läst ·
14 679 svar
4539k läst
14,7k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Jag slank in hos Harald i Kristianstad och frågade om den inte kostade 799 här med.
-Nej, 1300 kostar den.
-Jaha, de säljer den för 799 i Borås sade jag, men då får det vara. Tack i alla fall.
-Nähä!
-Joho!
-Ge mig ditt nummer så hör jag av mig.
30 minuter senare ringer de och säger att jag får den för 799 om jag fortfarande vill ha en. Fast de visste inte varför de kostade 799 i Borås eftersom det är under inköpspris. Men de tyckte att priset skulle vara detsamma här som där.
Schyst tycker jag.
Jag tog två
, dock inte bägge till mig själv.
-Nej, 1300 kostar den.
-Jaha, de säljer den för 799 i Borås sade jag, men då får det vara. Tack i alla fall.
-Nähä!
-Joho!
-Ge mig ditt nummer så hör jag av mig.
30 minuter senare ringer de och säger att jag får den för 799 om jag fortfarande vill ha en. Fast de visste inte varför de kostade 799 i Borås eftersom det är under inköpspris. Men de tyckte att priset skulle vara detsamma här som där.
Schyst tycker jag.
Jag tog två
Jag gjorde ett nytt försök i Karlskrona, den här gången i butiken, men det gick inte bättre. Den går för 1309:- här och tjejen i kassan ville inte matcha. Synd. Jag får väl be några kompisar ringa dit och fråga om saken för att sätta lite press.
Eller så kanske någon här är sugen på att slå dem en signal och fråga varför de inte matchar priserna i Borås, Helsingborg och Kristianstad?
Har ni lust så har de nummer 0767-233549. Skriv en rad om hur det går i så fall.
Min ordinarie dragare är precis inlämnad på lagning och jag hade verkligen behövt en så snart som möjligt och i alla fall till helgen, men 1309:- är det knappt värt.
Eller så kanske någon här är sugen på att slå dem en signal och fråga varför de inte matchar priserna i Borås, Helsingborg och Kristianstad?
Min ordinarie dragare är precis inlämnad på lagning och jag hade verkligen behövt en så snart som möjligt och i alla fall till helgen, men 1309:- är det knappt värt.
Synd. Nåja, det är bara att gratulera alla er som fick den för superpriset. Grattis! Och så hoppas vi att de klantar sig någon annanstans nästa gång. Ett misstag i Borås ledde ju faktiskt till att ett litet gäng av oss fick en schyst maskin till ett bra pris.
Fick precis ett reklamblad från bolist där dom har sågen metabo kgs216m och bordet ksu400 för 2695 kr. Bra pris? Såg att man kan få endast sågen för 1700 från toolab. Någon som vet något om bordet? Behöver man bord förresten?
Ja lite sugen blir man ju på en Metabo.
Bara bordet är ett bra bord.

Men vår lokale Bolist-handlare har inte det erbjudandet i sitt kampanjblad här.
Så undrar om jag ändå kan köpa ett set?
Om man går in på bolist centralt och väljer olika handlare så ser man att dom har olika reklamblad på olika orter.
Metabon gerar max 47°, åt bägge hållen. Min Makita gerar väl typ 60° och 50°.
Men hur ofta använder jag det?
Bara bordet är ett bra bord.
Som på beställning, tack ...ironpower skrev:
Men vår lokale Bolist-handlare har inte det erbjudandet i sitt kampanjblad här.
Så undrar om jag ändå kan köpa ett set?
Om man går in på bolist centralt och väljer olika handlare så ser man att dom har olika reklamblad på olika orter.
Metabon gerar max 47°, åt bägge hållen. Min Makita gerar väl typ 60° och 50°.
Men hur ofta använder jag det?
Redigerat:
thomasx skrev:
Man vill väl alltid ha mer, frågan är om det är värt dom extra pengar eller om det räcker med metabo. Är väl en bra såg i övrigt utifrån vad jag läst här på BH.
Det beror på hur ofta du använder det samt hur noga det är vid de tillfällena och om en fogsvans fungerar istället.pezlin skrev:
För mig är det värt det.