4 540 937 läst ·
14 692 svar
4541k läst
14,7k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Jag tycker det är skönt att forumet generellt inte är så hårt styrt, det blir lite off-topic ibland men sällan så att det stör. En fynd tråd är dock en helt annan historia.Polos skrev:
Säg att användare A är intresserad av att läsa om fynd inom en viss kategori, denne väljer att prenumerera på fynd tråden och får därmed mail så snart det postas fynd i tråden. Många fynd kan kräva snabb uppmärksamhet då tillgång och/eller tid är begränsad, man vill inte gärna besöka sidan en gång i minuten så därför blir prenumererings funktionen ovärderlig.
Säg nu att användare B tipsar om Produkt 1, användare A får mail och kan gå in och agera på fyndet, efter detta postar användare B till T om sina upptäckter relaterat till produkten. Användare A som valt att invänta nästa tips får nu ett 30 tal mail som förväntas vara fynd tips, denne agerar som om det kunde vara ett nytt typs men finner att det endast är diskussion om en och samma produkt. Det är inte svårt att förstå att det är högst ineffektivt.
Självklart kan man tycka att användare A ska ta sitt pick och pack o lämna tråden MEN är det verkligen vad man vill? Man vill såklart ha en tråd med så många bra tips som möjligt och efter som det är användarna som står för tippsandet så vill man vara så många som möjligt som involverar sig i arbetet med tråden.
Självklart kan man vilja diskutera vissa tips men det kan man enkelt göra i en dedikerad diskussions tråd, där kan de som är intresserad av att diskutera prenumerera.
Det har såklart varit mycket jobb på de forum där man infört strikta regler runt fynd trådarna men kvalité och kvantitet har också ökat en hel del.
Ja min post är kontraproduktiv men vad är alternativet?
Se detta som ett tips på ett få en effektivare tråd, vill man inte göra ett försökt så är det fine, då väljer jag att inte involvera mig i tråden längre.
Hej!
Intressanta diskussioner kring off-topic etc i denna tråd. Generellt är min uppfattning att off-topic kan vara både bra och intressant - under förutsättning att TS också har fått svar på sin fråga. Detta tycker jag funkar rätt bra i de flesta trådar, ger en trevlig stämning och mycket information kommer fram. Dock fungerar det sämre i "evighetstrådar" där det egentligen inte riktigt finns någon ursprunglig frågeställning att behandla.
Jag kommer därför att titta närmare på detta och fundera om vi skulle kunna förbättra detta på något sätt. Jag tar gärna input i frågan via PM, inte i denna tråd tack.
//Mod
Intressanta diskussioner kring off-topic etc i denna tråd. Generellt är min uppfattning att off-topic kan vara både bra och intressant - under förutsättning att TS också har fått svar på sin fråga. Detta tycker jag funkar rätt bra i de flesta trådar, ger en trevlig stämning och mycket information kommer fram. Dock fungerar det sämre i "evighetstrådar" där det egentligen inte riktigt finns någon ursprunglig frågeställning att behandla.
Jag kommer därför att titta närmare på detta och fundera om vi skulle kunna förbättra detta på något sätt. Jag tar gärna input i frågan via PM, inte i denna tråd tack.
//Mod
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 51 inlägg
Bosch kap o ger sågen verkar va slut på bauhais ialf? Hittat den inte längre på deras sida
Medlem
· Västra Götaland
· 51 inlägg
Jo fast den kostar ju 5 lax.. inte så mycket rabatt känns det som?
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Blir intressant att höra om det funkar...kanske går att köra en rövare att gå tillbaka nån dag senare då XLbygg har kampanj till den 11/4 dock verkar Beijer ha detta som ordinarie. Om se har nått i datorn som säger att det är beställning när man gör detta blir det nog svårt att prismatcha GTA 3800. Blir då köpa på XLbygg för 1995:-Husägaren87 skrev:
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Vill tipsa om denna väldigt enkla spånsug
http://www.harald-nyborg.se/scheppach-spansug-ha1000.html
Kör den till min lilla bordssåg och till min kombinerade rikt/planhyvel och jag är jäkligt nöjd. Absolut inte ngn kraftmaskin men till dessa två maskiner är den guld. Kanske speciellt då avståndet är väldigt litet (ca 1.5 meter slang). För mig som bara har ett enkelgarage och alldeles för mycket maskiner är det en bra lösning.
http://www.harald-nyborg.se/scheppach-spansug-ha1000.html
Kör den till min lilla bordssåg och till min kombinerade rikt/planhyvel och jag är jäkligt nöjd. Absolut inte ngn kraftmaskin men till dessa två maskiner är den guld. Kanske speciellt då avståndet är väldigt litet (ca 1.5 meter slang). För mig som bara har ett enkelgarage och alldeles för mycket maskiner är det en bra lösning.
Redigerat:
Jem & Fix kör kampanj på "Kraft" färg och cementblandare, 489:-. Det är väl en Kinaproduktion, men de kostar vanligen runt 800:- så jag slog till. De utlovar även fem års garanti (!). Har kört 200kg puts och spackel idag, och den presterar bra. Vi får se hur den håller i längden.
http://www.jemfix.se/betongblandare__3173/faerg-cementblandare_9022523
http://www.jemfix.se/betongblandare__3173/faerg-cementblandare_9022523
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg