Hej!

Jag ska hjälpa min gamla far att få ett bra utbud av tv-kanaler (inkl sport) till hans fritidshus. Valet på metod har fallit på tv-box då han har en gammal platt-tv (Samsung) utan smarta funktioner. Nätverket som den ska kopplas upp till är ett mobilt 5G-bredband från Telenor eller Tele2 (kommer inte ihåg vilken).

Så till min fråga: Är det någon som har erfarenhet av tv-box-leverantörer och har någon att rekommendera?

Har kollat på Allente, för de har ingen bindningstid utan ger oss chans att prova, men de har fått så rysligt dåliga recensioner. Är tacksam för alla tips!

C charlotta-hopp skrev:
Hej!

Jag ska hjälpa min gamla far att få ett bra utbud av tv-kanaler (inkl sport) till hans fritidshus. Valet på metod har fallit på tv-box då han har en gammal platt-tv (Samsung) utan smarta funktioner. Nätverket som den ska kopplas upp till är ett mobilt 5G-bredband från Telenor eller Tele2 (kommer inte ihåg vilken).

Så till min fråga: Är det någon som har erfarenhet av tv-box-leverantörer och har någon att rekommendera?

Har kollat på Allente, för de har ingen bindningstid utan ger oss chans att prova, men de har fått så rysligt dåliga recensioner. Är tacksam för alla tips!
Jag stod inför samma problem med min mor förra året. Valet föll på Boxer och deras 'Boxer TV Hub mini'. Det är en Android dongel som du stoppar i valfritt HDMI, man kan välja mellan Boxers olika kanalpaket.

Följer med en idiotsäker fjärrkontroll 😀

// Erik

• Gilla
charlotta-hopp
  • Laddar…
ECS80 ECS80 skrev:
Jag stod inför samma problem med min mor förra året. Valet föll på Boxer och deras 'Boxer TV Hub mini'. Det är en Android dongel som du stoppar i valfritt HDMI, man kan välja mellan Boxers olika kanalpaket.

Följer med en idiotsäker fjärrkontroll 😀

// Erik
Tack för tipset Erik! 🙏😀

Kolla utbudet också. I frågan nämndes sport och på den punkten vill jag minnas att Boxer inte har speciellt mycket.

• Gilla
charlotta-hopp
  • Laddar…
J
Jag kan bara säga att tex en Apple TV är för (vissa) användarvänlig - men för andra obegriplig.
Dessutom så står den och drar massor av data i idle, den visar väl olika roliga panoreringar över städer och landskap i 4k. Så för 5g vet jag inte om det är så smart. Annars är jag efter att ha provat några olika lösningar ändå ganska nöjd med AppleTV. Google har ju möblerat om i sitt utbut med de äldre chromecast med fjärr har jag och de är rätt ok också.

De färdiga boxarna från allente, telia mfl byter ju utseende och funktion då och då och jag har aldrig varit så förtjust i dem. Men givet att någon av dessas utbud är spot on så kanske det är bäst ekonomiskt och för en äldre person en OK lösning...

• Gilla
charlotta-hopp
  • Laddar…
Föräldrarna började sitt streamade TV-liv med boxer och därmed Tele2-play appen. Den var skräp och fungerade lite närhelst den ville. Efter byte till Allentes play-app så fungerade allt som man kan förvänta sig (allt annat oförändrat).

• Gilla
charlotta-hopp
  • Laddar…
C charlotta-hopp skrev:
Hej!

ALLENTE är ej bra -- Själv har jag en tele 2 hub & det fungerar jättebra.. Är det något proplem mer som du har??

• Gilla
charlotta-hopp
  • Laddar…
Jag hjälper gärna dig.. Om det som jag kan ++!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.