Har länge irriterat mig på svårighet att hitta bra mejslar till äldre spårskruv. Köpte nyligen en mejselsats, Swiss tools PB8240, inte billig men måste vara så nära den perfekta man kan komma. Har testat på "inneliggande lager " av NOS August Stenman (ca 25 olika) och hittat optimal eller eller nära nog perfekt matchning till samtliga.

Jag köpte mina genom Elfa Distrelec. Fick först felleverans, endast en mejsel istället för hel sats, löstes i den mest lättåtkomliga och trevliga kundtjänst jag träffat på, ersättningsleverans utan krav på retur av felaktigt levererad mejsel ordnades på mindre än två minuter.
https://www.elfa.se/sv/skruvmejselsats-st-pb-swiss-tools-pb-8240/p/18040757?queryFromSuggest=true
Råkade först länka till fel mejselsats (torx men bild på spår) nu rättad.
En uppsättning av röda och svarta Swiss tools PB8240 spårskruvmejslar i olika storlekar ligger på en beige yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En uppsättning av Swiss tools PB8240 mejslar i olika storlekar, förvarade i en tygverktygshållare.
Skapa konto

Slöja bild på en skruvmejsel från PB Swiss Tools mejselsats.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
DiscoDuck och 1 till
  • Laddar…
R
;);)
Ser bra ut , 98 % av alla mejslar är koniska i nosen och slinter ut när det ska dras hårt
dessa har en nos som är plan hela vägen in , går att dra hårt med och slinter inte

• Gilla
Byggnadsvårdare
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.