Innan kylan kom hann jag få bort alla cypresser och märker då att fiberkabeln -som monterades för fyra år sedan- är oskyddad där den kommer upp ur marken. Eller märker och märker, jag har väl sett det förut men nu är allt naket.
Det jag undrar är om jag skall sätta på ytterligare en bit metallskydd som går ned i jorden eller trä ett plaströr över den fria ytan ned och även en bit ned i marken?
Tips om lämpliga inköp.
Röret som går i marken slutar ca 20 cm under markytan...
Det jag undrar är om jag skall sätta på ytterligare en bit metallskydd som går ned i jorden eller trä ett plaströr över den fria ytan ned och även en bit ned i marken?
Tips om lämpliga inköp.
Röret som går i marken slutar ca 20 cm under markytan...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Då får det bli ett metallskydd. Skall se om jag har något sådant i lådan annars en sväng till bygghuset. För ögonblicket har jag skyddat lite med en kabelsamlare, ser snyggare ut också.
Svarta är gamla antennkabeln som inte använts på några år.
Svarta är gamla antennkabeln som inte använts på några år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kontakta de som äger fibern och uppmärksamma dom på att deras entreprenör fuskat.
Kräv att dom kompletterar kabelskyddet till fullgod standard så du kan sköta din tomt utan risk att skada fibern.
Kräv att dom kompletterar kabelskyddet till fullgod standard så du kan sköta din tomt utan risk att skada fibern.
Klicka här för att svara