S
Vet inte om det är korrekt forum men undrar om någon har några erfarenheter och tips om att besöka Chelsea flower show.
Jag tänkte överraska respektiven eftersom hon fyller 50 nästa år och har pratat om att vilja besöka den många ggr
Vi är båda väldigt intresserade av trädgård och håller på att göra om vår från en fotbollsplan till en lummig trädgård med olika rum och snirkliga gångar :)
Då vi har tänkt handla plantor och frön under vår resa så tänker jag att det smidigast ur den synvinkeln att bila dit, vi har inga direkta problem att bila längre sträckor, även om vi aldrig har bilat riktigt så långt och i vänstertrafik dessutom :)
Blir ju några övernattningar på vägen...
Eller ska man tok glömma bilen och ta flyg / båt /buss istället? Kan man få med sig det man shoppar ändå?
Vi brukar inte köpa paket-resor så jag har ingen erfarenhet av de. Blir mest bil eller reguljärflyg + hyrbil...
Jag har förstått att det är mycket folk och att man ska hänga på låset när de öppnar... Ska man köpa 2 heldagars biljetter för att slippa stressa eller klarar man sig på en heldag?
Ska man välja sista dagen då de säljer ut utställningsblommorna på eftermiddagen? Kommer man ens lyckas få tag i något eller är det ingen idé? Finns det mycket att köpa även de andra dagarna?
Ska man välja första dagen så allt är fräscht eller spelar det ingen roll?
Tips på boende, ska man välja ett hotell nära showen, eller ett utanför och ta bilen in? Det går visst att förboka parkering vid showen för en 5-600 kr...
Hotell eller bnb?
Såg att det går att köpa biljetter redan nu, tar de slut snabbt?
Jag har sökt och googlat på nätet och hittat mycket info men skulle ändå vilja ha lite tips och ideer från er :)

• Gilla
MoaSB
  • Laddar…
Läs på om införsel av växter och fröer utanför EU.
Jordbruksverket och Tullverket har info.

• Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
S
A annsofian skrev:
Läs på om införsel av växter och fröer utanför EU.
Jordbruksverket och Tullverket har info.
Bra tack, hade inte en tanke på det! ☺️

• Gilla
annsofian
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.