2 240 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Tips om bra PVC-fönster
Jag håller på att renovera ett hus och ska då byta ut gamla fönster mot nya. Då jag tittar runt så har jag fastnat för PVC-fönster eller träföretag med aluminiumutsida. När det gäller fönster med aluminiumutsida så vet jag vilka tre märken som jag ska titta på, men jag har ingen erfarenhet av PVC-fönster. Jag letar på nätet, men blir inte klokare, det verkar finnas hur många tillverkare som helst.
Så min fråga är vilka PVC-fönster ni har erfarenhet av så att jag kan minska antalet.
(Hoppas att min fråga inte bryter mot forumreglerna)
Så min fråga är vilka PVC-fönster ni har erfarenhet av så att jag kan minska antalet.
(Hoppas att min fråga inte bryter mot forumreglerna)
Nu har jag inte speciellt bra koll över hela marknadsutbudet.
Men jag kan tipsa om de PVC-fönster som jag själv köpt nyligen.
Gealan S9000. U-värde som slår de flesta träfönster, trippel tätningslist och möjlighet att få akrylinfärgade karmar.
Jag är ingen expert men jag vågar påstå att dessa är riktigt bra PVC-fönster.
Men jag kan tipsa om de PVC-fönster som jag själv köpt nyligen.
Gealan S9000. U-värde som slår de flesta träfönster, trippel tätningslist och möjlighet att få akrylinfärgade karmar.
Jag är ingen expert men jag vågar påstå att dessa är riktigt bra PVC-fönster.
Produkter som diskuteras: "tätningslist"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
48 kr inkl moms
Läs mer
Jag har köpt pvc fönster av Mentafönster i många år, har nog inget negativt att säga om varken fönstren eller företaget.
Enda som hänt är att dräneringsplupparna man sätter i har gulnat lite men inte karmar eller båge
Enda som hänt är att dräneringsplupparna man sätter i har gulnat lite men inte karmar eller båge
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Tips om Fukt i krypgrunden
Grund & Markarbeten -
Tips om gips lodrätt mellan takbjälkar
Byggmaterial & Byggteknik -
Tips på hur dra in handfat till toalett som saknar det idag?
Badrum -
Söker tips på firmor som kan ta bort parkslide (hus i Upplands-Bro).
Gräsmatta -
Tips på altangolv som inte bygger för högt.
Altan & Uteplats