Jag håller på att renovera ett hus och ska då byta ut gamla fönster mot nya. Då jag tittar runt så har jag fastnat för PVC-fönster eller träföretag med aluminiumutsida. När det gäller fönster med aluminiumutsida så vet jag vilka tre märken som jag ska titta på, men jag har ingen erfarenhet av PVC-fönster. Jag letar på nätet, men blir inte klokare, det verkar finnas hur många tillverkare som helst.

Så min fråga är vilka PVC-fönster ni har erfarenhet av så att jag kan minska antalet.

(Hoppas att min fråga inte bryter mot forumreglerna)

Nu har jag inte speciellt bra koll över hela marknadsutbudet.
Men jag kan tipsa om de PVC-fönster som jag själv köpt nyligen.
Gealan S9000. U-värde som slår de flesta träfönster, trippel tätningslist och möjlighet att få akrylinfärgade karmar.
Jag är ingen expert men jag vågar påstå att dessa är riktigt bra PVC-fönster.

Jag har köpt pvc fönster av Mentafönster i många år, har nog inget negativt att säga om varken fönstren eller företaget.

Enda som hänt är att dräneringsplupparna man sätter i har gulnat lite men inte karmar eller båge

Tack för tipsen, ska kolla in dem.

Det blev så att jag fastnade för ett PVC fönster som heter Drutex. Den huvudsakliga anledningen är att det finns en återförsäljare i närheten och lokala kunder som tyckt sig få bra service.

Så vi få väl se.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.