2 768 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Tips och råd bygge av skrivbord
Ah snyggt! Måttet på längden är 2300mm, men det kanske spelar kvitta. Tydlig skiss. Tänkte faktiskt inte på att fästa dem på det sättet, men verkar vettigt.
När du ritar upp det, blir det bättre då med två st tvärslåar egentligen? Ang vridstyvhet
När du ritar upp det, blir det bättre då med två st tvärslåar egentligen? Ang vridstyvhet
M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 579 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 579 inlägg
Svar ja. Om du dessutom stänger till under mellan de båda tvärslåarna så blir det ännu mer vridstyvt. Kanske räcker det med en enda. 40 år efter examen dessutom utan att ha gjort liknande beräkningar sedan dess så vete tusan om jag klarar det idag
M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 579 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 579 inlägg
2600 eller 2300 påerkar inte vridstyvhetene speciellt mycket men har du ritat skalenligt eller gjort modeller?
I min ögon är det duktigt oproportionellt utseendemässigt. Får mig att tänka på de gamla bänkarna man släpde runt i gympa salarna ...
I min ögon är det duktigt oproportionellt utseendemässigt. Får mig att tänka på de gamla bänkarna man släpde runt i gympa salarna ...
M
MathiasFr
Medlem
· Frankrike - Pantin
· 579 inlägg
MathiasFr
Medlem
- Frankrike - Pantin
- 579 inlägg
Klicka här för att svara
