Skickade ett riktigt sur-mail till Alrik i tisdags kväll, påpekade bl a samma sak som Mathias och fick svar att AMS skyllde på att Logitech hade backat ur avtalet. AMS hade funderat på stämning osv osv. MEN han lovade att fixa fram en fjärris till mig. Om det blir så så all heder åt AMS som i såfall står för vad de lovat. Så vi får väl se vad som händer....
Vad/hur skrev du i brevet som gjorde att han fixar en till dig?passat skrev:Skickade ett riktigt sur-mail till Alrik i tisdags kväll, påpekade bl a samma sak som Mathias och fick svar att AMS skyllde på att Logitech hade backat ur avtalet. AMS hade funderat på stämning osv osv. MEN han lovade att fixa fram en fjärris till mig. Om det blir så så all heder åt AMS som i såfall står för vad de lovat. Så vi får väl se vad som händer....
Fick nämligen själv brevet i onsdags :'( och hade börjat fila på ett "nej tack" brev...
Men om det finns en chans att få en fjärris ändå så...
Kommer inte ihåg exakt vad jag skrev (sitter på annan mail nu) men i princip skrev jag att jag tyckte tidningen som sådan är OK men AMS som "företag" var sk....t som inte höll vad de lovat och att dåliga ursäkter inte höjde min uppfattning om dem. Det fanns ju andra ställen att handla fjärrisar på.... Avslutade med att säga att ge mig fler tidningar inte var intressant då det inte var det "paket" som jag köpte, gav sedan den info som de ville ha med namn osv. och bad dem föra över pengarna snabbt så kunde avsluta våra affärer.
Tack Passat för tipset 
Skickade ett "surbrev" baserat på det du beskrev och fick följande svar:
"Men, okej, eftersom du absolut inte tycker att något av våra
erbjudanden är något att ha, så får vi ta ock köpa dig en kontroll.
Det kan ta några dagar." :
YAY det ser ut som jag också får en ;D
Skickade ett "surbrev" baserat på det du beskrev och fick följande svar:
"Men, okej, eftersom du absolut inte tycker att något av våra
erbjudanden är något att ha, så får vi ta ock köpa dig en kontroll.
Det kan ta några dagar." :
YAY det ser ut som jag också får en ;D
Jag betalade fakturan 28 mars. Efter 3-4 samtal med premunationsavd(varje gång sa hon att jag skulle avvakta några dagar för dom hade skickat ut den). Så kom det en i förra veckan. Det lät på henne som att dom hade fjärrisar. Men hon ville försäkra sig att jag inte skulle få två

Jag tillhör också en av de som nappade på erbjudandet fån Auto, motor & sport enbart för att "få" en fjärrkontroll. Precis som många andra har jag inte fått någon, utan istället ett brev i vilket jag erbjuds pengarna tillbaka eller ännu fler nummer av tidningen. Då jag endast var ute efter fjärrkontrollen valde jag att få pengarna tillbaka, vilket jag också föredömligt snabbt har fått.
Jag tycker att dessa erbjudanden i högsta grad är rimliga. I mitt fall fick jag tre nummer toalettlektyr gratis, och de motorintresserade fick en hel drös tidningar för en spottstyver. Jag tycker inte att det är något att bråka om. Inte blir det väl samma rabalder då lockvarorna i hemelektronikkedjornas annonsblad inte går att köpa?
Jag är inte laglärd, och det kan hända att Auto, motor & sport i och med sitt handlande bryter mot någon lag, men någonstans måste det finnas en anständighetens gräns för i vilken utsträckning man kan utkräva millimeterrättvisa.
Av de tidigare inläggen att döma lär jag inte förbli oemotsagd. Trots detta blir detta mitt första och sista inlägg i tråden, då jag inte tror att jag har något (mer) att tillföra.
Lev väl, och grattis till er som "fick" en fjärrkontroll till ett bra pris.
Jag tycker att dessa erbjudanden i högsta grad är rimliga. I mitt fall fick jag tre nummer toalettlektyr gratis, och de motorintresserade fick en hel drös tidningar för en spottstyver. Jag tycker inte att det är något att bråka om. Inte blir det väl samma rabalder då lockvarorna i hemelektronikkedjornas annonsblad inte går att köpa?
Jag är inte laglärd, och det kan hända att Auto, motor & sport i och med sitt handlande bryter mot någon lag, men någonstans måste det finnas en anständighetens gräns för i vilken utsträckning man kan utkräva millimeterrättvisa.
Av de tidigare inläggen att döma lär jag inte förbli oemotsagd. Trots detta blir detta mitt första och sista inlägg i tråden, då jag inte tror att jag har något (mer) att tillföra.
Lev väl, och grattis till er som "fick" en fjärrkontroll till ett bra pris.
Om det är en ren "olyckshändelse" så visst... Men om det är ett medvetet handlande så är det ju inte en fråga om millimeterrättvisa utan att man faktiskt uppsåtligen lurar folk, vilket jag tycker man har all anledning att reagera mot. Hur det egentligen ligger till i detta fallet är det väl ingen som vet utom dom själva.thobjo skrev:Jag tycker att dessa erbjudanden i högsta grad är rimliga. I mitt fall fick jag tre nummer toalettlektyr gratis, och de motorintresserade fick en hel drös tidningar för en spottstyver. Jag tycker inte att det är något att bråka om. Inte blir det väl samma rabalder då lockvarorna i hemelektronikkedjornas annonsblad inte går att köpa?
Jag är inte laglärd, och det kan hända att Auto, motor & sport i och med sitt handlande bryter mot någon lag, men någonstans måste det finnas en anständighetens gräns för i vilken utsträckning man kan utkräva millimeterrättvisa.
Hör till saken att lockerbjudanden, dvs. att locka till sig kunder med erbjudanden man inte har för avsikt att infria i praktiken (eller enligt andra villkor än vad som erbjudandet gör gällande), är förbjudet enligt lag.
Jag håller med om att AMS erbjudande till rättelse i detta fall är generöst. Iaf om man vill läsa tidningen. Jag vill dock ha en fjärrkontroll och ser fortfarande en chans att få en. Mest är det ju en principsak faktiskt.thobjo skrev:
Fick samma brev från AMS. Skrev att jag inte var intresserad av deras erbjudande så det blev några gratisnummer istället ju. Svaret var att de var arga på Logitech för att de "drog sig ur".
THOBJO: jag kan inte svara för alla andra som blivit irriterade men det är väl ingen som krävt millimeter rättvisa, det jag personligen syftade på i mitt "sur-mail" var att jag var besviken på hur AMS skött det. Om man som du jämför med elektronikkedjorna så har de i 99% av fallen en text som säger "begränsat antal"... Jag KRÄVDE inte heller en fjärr utan meddelade att jag inte ville ha fler tidningar enligt den delen av erbjudandet. Att sedan AMS erbjuder en fjärr som de införskaffar på valfritt sätt är såklart generöst. Heder åt AMS för detta.
Jag fick också brevet och avböjde fler tidningar då vi har flera ex redan i familjen. Nu luktar det iofs lite skadebegränsning från Dackevall Media då kampanjen blev för dyr, efterdom det tydligen gick att fixa fram fjärrar till dem som skriker högst.
Har dock alltid blivit vänligt bemött av dem och är det verkligen så att Logitech backat ur så är det all cred åt dem för att de försöker fixa det på bästa möjliga sätt för kunderna.
Har dock alltid blivit vänligt bemött av dem och är det verkligen så att Logitech backat ur så är det all cred åt dem för att de försöker fixa det på bästa möjliga sätt för kunderna.
