mattiasp skrev:
Jag fick min multifjärr idag!
Har inte hunnit testa ännu.
me too

kommer ta ett tag innan man har programerat den som man vill.. hehe... la just in luft/luft värmepumpen i fjärren ;D
 
Hej!

Fick min för några veckor sen och har inte hunnit kolla på den förrens häromdagen.

Nu är den uppkonfigurerad och styr galant vår Panasonic plasma, CD combobox, Pioneer DVD och Onkyo reciver.

Det jag gillar bäst är att den är enkel, t o m tjejen tycker att den är ok :)

"Aktiviteter" är nåt som är smidigt också. "Watch TV" drar igång plasman på rätt kanal, startar digitalboxen och startar recivern med rätt volym och ställer in sig så att volymen endast sköts på recivern.

Mycket nöjd hittils.
 
Men Men Men.... VAR är min fjärr? Saknar en leksak att pilla med :'(

När ska den komma tro :-?

Kollar brevlådan extra ordentligt. Men den är lika tom varje dag. :'( :'( :'(

 
Jag har fått två tidningar men ingen fjärr. :(

Brevik, det här var ditt påhitt, nu får du ta å styra upp detta.
 
datpsu skrev:
Men Men Men.... VAR är min fjärr? Saknar en leksak att pilla med :'(

När ska den komma tro :-?

Kollar brevlådan extra ordentligt. Men den är lika tom varje dag. :'( :'( :'(
Brevbäraren kanske tog den istället...... 8-) ::)
 
Jag är inte nöjd med min multifjärr. Problemet består troligen i att man på min TV ställer in ingångskanalen (Ext1, Ext2, Component, S-video osv) genom att upprepade gånger trycka på "Source" på originalfjärren. Det blir olika antal tryckningar beroende på vad TV:n råkar stå på när den sätts igång. Det verkar som om multifjärren inte kan hantera det. Jag hoppas att jag har fel, och att någon berättar för mig hur jag skall göra. TV:n är en Samsung LE-32R41
 
Klassiskt problem! Om du inte har direktaccess till t ex ingångarna så kanske du har någon tangentkombination som tar dig till ett "känt läge" så att du sen kan landa på den ingång du vill?

Ibland kan det finnas direktkoder till apparater även om dom inte finns på fjären. www.remotecentral.com brukar vara en bra källa till information.
 
Multifjärrarna är slut >:(
Fick meddelande om att dom gått åt som smör i solsken och blev istället erbjuden 13 nummer av tidningen eller pengarna tillbaks. Typiskt!!!
Jag väljer 13 nummer för jag orkar inte tjafsa. Rätt hyfsad tidning iallafall. Jag har övertygat mig själv om det iallafall.
/CC
 
Trist att de tog slut för det var verkligen ett kap men 13 nummer för samma peng? Stämmer det så beställer jag en extra prenumeration ut till landet nu på studs ;)
 
mattiasp skrev:
Jag är inte nöjd med min multifjärr. Problemet består troligen i att man på min TV ställer in ingångskanalen (Ext1, Ext2, Component, S-video osv) genom att upprepade gånger trycka på "Source" på originalfjärren. Det blir olika antal tryckningar beroende på vad TV:n råkar stå på när den sätts igång. Det verkar som om multifjärren inte kan hantera det. Jag hoppas att jag har fel, och att någon berättar för mig hur jag skall göra. TV:n är en Samsung LE-32R41
För min Samsung LE-40M61 kan jag konfigurera Logitech-fjärren att gå direkt till önskad ingång:

Välj "Devices" och sen din TV.
Välj "Adjust inputs".
Välj "I go directly to the input I want (usually for AV Receiver, Amplifier, etc.)".
Döp ingångarna på lämpligt sätt.

Sedan får man för varje ingång välja "Use these infrared commands:" och välja det kommando som funkar, tex "InputAntenna" för TV, osv. Man kan behöva prova sig fram tills man hittar den som funkar för respektive ingång.
 
mattiasp skrev:
Jag är inte nöjd med min multifjärr. Problemet består troligen i att man på min TV ställer in ingångskanalen (Ext1, Ext2, Component, S-video osv) genom att upprepade gånger trycka på "Source" på originalfjärren. Det blir olika antal tryckningar beroende på vad TV:n råkar stå på när den sätts igång. Det verkar som om multifjärren inte kan hantera det. Jag hoppas att jag har fel, och att någon berättar för mig hur jag skall göra. TV:n är en Samsung LE-32R41
Man kan ju lägga till ytterligare kommandon till varje aktivitet. Om du har tex en Nokia TV som har nollan för att välja AV-ingång så kan man styra det enkelt genom att sända först ett tryck på kanal 1 (eller nån annan kanal för den delen), sedan det antal tryck på nollan som behövs för att koppla in på rätt AV. Kolla in Logitech´s FAQ så har du lösningen där. Det enda som är lite förvirrande är att man måste lägga till en ny enhet till aktiviteten för att kunna lägga in extra kommandon, men den enheten kan man ta bort efteråt. Jag använde den här metoden för att sända ett "mute"-kommando till TV:n då jag vill ha TV-ljudet ut genom stereon.
 
Tack för alla tips! Jag får försöka fixa problemet någon regnig dag. Just nu finns det inte mycket tid till sånt.
 
Tyvärr kan man bara konstatera att AMS inte håller vad de lovar. Fick brev igår att deras leverantör inte kunde leverera fler...... man fick istället välja på att få pengar tillbaka eller få fler tidningar. SURT !!!!!
 
Hos Logitech finns minst 300st på lager - vad är problemet?

Jag ska skicka ett sur-mail till Alrik och berätta var han kan skaffa flera.
 
Bra Mathias! Keep us updated.
Hälsa från mig :)
/CC
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.