Hej, jag behöver tips på hur jag ska snyggt kapa väggskivor som ska ligga mot vagnstycke. Vit trätrappa med väggskivor mot vagnstycke i ett hem under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggskivor vid trappsteg redo att kapas för installation vid vagnstycke.
Skapa konto
Mörk bild av takskivor som möter en snedkantad vägg med synlig skarv där väggskivor ska kapas för passform.
Skapa konto

Cheesen
N ninhuo skrev:
Hej, jag behöver tips på hur jag ska snyggt kapa väggskivor som ska ligga mot vagnstycke.[bild][bild] [bild]
En rund kvartslist.

• Gilla
ninhuo
  • Laddar…
N ninhuo skrev:
Hej, jag behöver tips på hur jag ska snyggt kapa väggskivor som ska ligga mot vagnstycke.[bild][bild] [bild]
Malla av vangstyckets form, sticksåga från baksidan eller tex. sänksåg från ovansidan.
Har för mig jag använde mig av båda sågarna.
Kvartslist eller mjukfog nertill sedan beroende hur mycket som behöver döljas.

• Gilla
ninhuo
  • Laddar…
Gör en mall av papper först. Den är billig att modifiera och t.ex. tejpa på extra bitar om man klippt bort för mycket.

• Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
Tack så mycket för era svar, återkommer med bilder senare.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Lite uppföljning
Jag tog ner trappan då jag upptäckte mögel uppe vid taket på en gammal träbalk. Började riva i badrummet för att vi skulle renovera badrummet men det slutade med att vi var tvungen riva ganska mycket då vi upptäckte både mögel och röta i gamla konstruktionen. Så alla väggar är borta nu och jag ska bygga upp nya och en ny trapp kommer till oss.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.