Hej, tyvärr (med stort utropstecken…) har jag en lukt i ett av sovrummen. Kommer från där det saknas en golvsockel. Luktar jordaktigt. Luftfuktigheten i huset är ofta hög, det var nästa punkt på listan att fixa. Men nu är det nog för sent med det.
Så: har någon i Stockholmsområdet positiv erfarenhet av någon firma som utrett liknande..? Första tanken var att ringa Anticimex men om den har jag mest hört dåligt. Vill verkligen ha någon som kan mögel/fukt/lukt.
Hej, tyvärr (med stort utropstecken…) har jag en lukt i ett av sovrummen. Kommer från där det saknas en golvsockel. Luktar jordaktigt. Luftfuktigheten i huset är ofta hög, det var nästa punkt på listan att fixa. Men nu är det nog för sent med det.
Så: har någon i Stockholmsområdet positiv erfarenhet av någon firma som utrett liknande..? Första tanken var att ringa Anticimex men om den har jag mest hört dåligt. Vill verkligen ha någon som kan mögel/fukt/lukt.
Med hopp om tips
Nisse
Kan tyvärr inte bidra med tips på det du frågar efter.
Men om du berättar om dina förutsättningar så kan du nog få en hel del andra bra tips.
Hur hög luftfuktighet har du? Hur ser huset ut..? Var ligger sovrummet, vilken typ av golv, vilken typ av grund?
Kommer man åt grunden så är det där som iaf jag hade börjat att titta. Sedan kolla yttervägg, grundmur, fönsterbleck. Kan det leta sig in vatten där någonstans..?
Om jag inte hade sett något avvikande så hade jag lyft på golvet/tagit upp hål, tittat och mätt relativ luftfuktighet samt fuktkvot i träet.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.