Hej,
Vi ska renovera badrummet på vår kattvind. Vi vill ha in badkar och dusch ,eventuell kombinerad. Har ni några idéer på hur vi ska lägga upp det för att få in ett badkar på denna yta? Kan tänka oss att flytta toalettstolen till andra sidan.
mvh
Markus
Vi ska renovera badrummet på vår kattvind. Vi vill ha in badkar och dusch ,eventuell kombinerad. Har ni några idéer på hur vi ska lägga upp det för att få in ett badkar på denna yta? Kan tänka oss att flytta toalettstolen till andra sidan.
mvh
Markus
Hej Surkam,
Grundförutsättningarna påminner om de vi har i det badrum som vi har påbörjat planera.
Vår tanke är att separera dusch och bad genom att placera badkaret där du har ritat upp duschen, samt att placera duschen till höger om dörren där du har placerat handfat. Nu ser det ut som att du har mindre vägg till höger om dörren men det kanske går att åtgärda ?
Toaletten tänker vi att vi ställer under snedtaket snett in från dörren. Eftersom vi har en väldigt smal korridor utanför dörren så har vi satt in en skjutdörr för att det ska ta mindre plats där.
Sen undrar jag vad det är för program/app som du har ritat upp badrummet i?
/Omikr0n
Grundförutsättningarna påminner om de vi har i det badrum som vi har påbörjat planera.
Vår tanke är att separera dusch och bad genom att placera badkaret där du har ritat upp duschen, samt att placera duschen till höger om dörren där du har placerat handfat. Nu ser det ut som att du har mindre vägg till höger om dörren men det kanske går att åtgärda ?
Toaletten tänker vi att vi ställer under snedtaket snett in från dörren. Eftersom vi har en väldigt smal korridor utanför dörren så har vi satt in en skjutdörr för att det ska ta mindre plats där.
Sen undrar jag vad det är för program/app som du har ritat upp badrummet i?
/Omikr0n
Vårt badrum är mer rektangulärt men hade samma utmaning med snedtak så mitt tips är att kombinationen av ett takfönster samt en toa vid snedtaket kan bli riktigt bra. Nischen upp mot fönstret ger extra takhöjd som gör att man kan placera toaletten där det annars skulle uppfattas som för lågt. Som bonus kan de som är över 180cm långa se ut vid stående aktiviteter samt fåglar kan få en chock oavsett längd på användaren
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 131 inlägg
Det som jag har sett några exempel på i några trådar är att placera badkaret längs ytterväggen närmast duschen. Men det förutsätter att toaletten också kan ställas mot ytterväggen och då mittemot dörren ungefär. Eller kanske det fungerar om du byter plats på kommod och toalett. (Handdukstorken bör väl vara nära duschen och inte på andra sidan toaletten.)S Surkam skrev:
Det har förekommit att man utnyttjar den låga delen i duschen till att göra en bänk som kan användas för schampoflaskor och sitta på.
Hej!S Surkam skrev:
Hur blev det?
Vi har liknade förursättningar och är intresserade av hur det blev.
Har skjutit på denna renovering i 8 år, hade planerat flytt av vägg men vid rivning fannut att det är en del av takstolen som jag inte vill röra.
/Petter
Klicka här för att svara