Jag har nu efter ganska stor möda blivit klar med läggning av ett massivt trägolv med fris i en korridor i vårt hus. Just frisen vållade mycket arbete, men det är en annan historia. Nu är det dags att slipa och lacka. Jag har inte gjort det själv förut, så det blir en förstagångserfarenhet. Jag har nära till en maskinuthyrningsfirma, men jag undrar hur man angriper en golv som detta. Jag har sett professionella golvslipare i vårt hus som angriper större rum med en stor maskin som de kör diagonalt över plankorna i rummet, men det går ju knappast att arbeta diagonalt i detta avlånga utrymme. Borde jag gå direkt på en liten maskin, eller ska jag ändå börja med en stor maskin och gå längs med plankorna?
Lackningen - det måste ju vara slittåligt i en korridor - tips på typ av lack och hur många lager?
Tack på förhand för all hjälp!