Renoverar min 70-tals "katalog-villa" och har en wc på övervåningen som är svårplanerad på grund av snedtak och vore tacksam för tips för planlösning. Gärna bilder om ni har tips för jag antar att dessa typer av hus finns över hela Sverige

Se bild för förutsättningar. Rummet är 4,1x3,5m och det är full ståhöjd i ca 145cm innan snedtaket börjar och väggen mot kattvinden är ca 35cm hög, dvs snedtaket är ca 45°s lutning.

• Screenshot_20260723_185348_OneDrive.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mitt förslag: sitta på toa behöver inte ståhöjd men gärna där man duschar. Duschvägg av glas för att skydda fönstret från skvätt. Rörlig duschvägg eller draperi bredvid ett grunt handfat ca 40 cm djupt.

Screenshot_20260723-212134.png
Skapa konto

• Gilla
EricMårtensson och 1 till
  • Laddar…
Tack för förslaget, vi har haft två fuktskador med dusch i fönster så det undviks, även om en duschkabin säkert minimerar risken

BirgitS
En U-dusch kan man ha mitt på den väggen om man vill och sen kommoden vid fönstret.

D
EricMårtensson EricMårtensson skrev:
Renoverar min 70-tals "katalog-villa" och har en wc på övervåningen som är svårplanerad på grund av snedtak och vore tacksam för tips för planlösning. Gärna bilder om ni har tips för jag antar att dessa typer av hus finns över hela Sverige

Se bild för förutsättningar. Rummet är 4,1x3,5m och det är full ståhöjd i ca 145cm innan snedtaket börjar och väggen mot kattvinden är ca 35cm hög, dvs snedtaket är ca 45°s lutning.
976824-a151baf916b8e9c9c01d9939bef2e724~2.jpg
Skapa konto

• Gilla
EricMårtensson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.