Jag har en idé om att köpa en begagnat skåp/bokhylla med dörrar och ha som skafferi. Problemet är att jag vill inte ha en fullhögt skåp utan ett i höjd 140-170 och med bredd 80-95. Därtill vill jag ha bokhylledjup dvs ca 30 cm för att det inte ska sticka ut så mycket eftersom köket är ganska trångt. Vill ha gammaldags stil på skåpet, helst pärlspont. Skulle även kunna tänka mig en något lägre skåpsdel förutsatt att det var öppna hyllor ovanför som man kan nyttja.

Tycker skåpet på denna länk https://lantliv.com/fixaochrenovera/billy-bokhylla-blev-lantligt-skafferi/ blev jättefint och skulle gärna ha nåt liknande men lägre.

Har tittat på IKEAs lösningen men hittar ingenting med rätt mått. Har även tittat på överskåp till köket men dom är inte tillräckligt höga.

Hoppades att nån här hade några kreativa idéer hur jag kan få till mitt skafferi på ett relativt enkelt sätt utan att jag ska snickra ihop nåt för det är jag alldeles för ohändig för. Ev. tänkte jag att man kanske kan låta nån snickare fixa ett par dörrar med pärlspont ifall man hittar nån lämplig bokhylla. Vad kan en sån sak kosta?

BirgitS
Bokhyllan AB på Torsgatan i Stockholm har en mycket anpassningsbar/måttbeställd bokhylleserie som heter Tolstoj. Kostar mer än Ikea men är inte vansinnigt dyra. Besök/kontakta dem med de mått du vill ha mm. och hör vad det skulle kosta: http://bokhyllanab.se/vara-bokhyllor/tolstoj/

BirgitS BirgitS skrev:
Bokhyllan AB på Torsgatan i Stockholm har en mycket anpassningsbar/måttbeställd bokhylleserie som heter Tolstoj. Kostar mer än Ikea men är inte vansinnigt dyra. Besök/kontakta dem med de mått du vill ha mm. och hör vad det skulle kosta: [länk]
Tack för tipset. Ska kolla vad det skulle kosta.

• Gilla
Zebcat
  • Laddar…
Kan avslöja hur jag till sist gjorde... Jag hittade en jugendbokhylla (ca 100x170x35) för 1200 kr där en del är vanlig bokhylla och en mindre del har dörr med en liten glasruta. Målade om den till vit och köpte genomskinliga burkar som nu innehåller diverse torrvaror. Köpte även några korgar där jag kan gömma lite saker. Andra saker göms bakom dörren. Passade mig och mitt utrymme perfekt. :-)

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.