Tjosan!
Jag har lagt ett par golv i mitt liv, men är lite kluven på vad som är bästa/enklaste sättet att lägga parkettklickgolv över denna gulmarkerade yta. Tänker mest på att "klacken" som skärmar av entrén mot vardagsrummet är knepig.
Vilket hörn hade ni börjat ifrån?
Jag har lagt ett par golv i mitt liv, men är lite kluven på vad som är bästa/enklaste sättet att lägga parkettklickgolv över denna gulmarkerade yta. Tänker mest på att "klacken" som skärmar av entrén mot vardagsrummet är knepig.
Vilket hörn hade ni börjat ifrån?
Å andra sidan tycker många att golvets riktning ska vara samma som ljusinsläppet och då ska golvet läggas tvärt, alltså börja längs en av kortsidorna. Jag försöker alltid lägga golv i ljusinsläppets riktning så långt det är möjligt. Tycker det blir snyggast.J Jansson69 skrev:
Ursäkta min otydlighet, men golvets riktning kommer ligga i riktning med ljusinsläppet (som det gör idag), mest för att det blir enhetligt med köket som ligger till höger utanföe bild.
Så frågan är egentligen vart jag ska börja då 🙂
Så frågan är egentligen vart jag ska börja då 🙂
Det står i instruktionerna till golvet...
Sorry, läste fel!M martyyyyy skrev:
När jag har lagt liknande så har jag lagt den biten innanför klacken och mätt noga så de ansluter på rätt höjd med den plankan som kommer från vardagsrummet.
Klicka här för att svara