Trädgårdstomt med bergshäll, stenparti, liten röd mur, rabatt, buskar och en smal grässträng längs häcken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bergshäll och gräsyta med löv på marken, nära röda stolar och blå presenning, potentiellt komplext område för robotgräsklippare.
Skapa konto
Trädgård med bergshäll, gräs, stenparti och buskar vid en röd markering för klippyte.
Skapa konto
En bergshäll med mossa och stenparti i en trädgård, omgärdad av gräs och buskar.
Skapa konto

Hej!
Köpte i höstas en Husqvarna Automower 315X som jag nu ska börja installera.
Jag har rätt bra koll på hur jag ska placera begränsningskabeln för klippyta runt tomten och har nog förstått hur jag skapar öar runt träd/buskar, men på tomten finns en bergshäll med stenparti, liten mur, rabatt och buskar. På baksidan av denna går en smal sträng med gräs innan tomtgräns/häck som jag vill att maskinen klipper. Så frågan är: ska jag rama in hela detta som en väldigt stor ”ö” eller räcker det att lita på att maskinen känner av hinder (kanske även extra galler och rabattkant i t.ex plast)? Vad är bäst och smartast?

Du bör avgränsa de sluttande stenpartier med beg.kabeln, risken är annars att den kan börja "klättra" upp för stenarna.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Ja det kanske är säkrast! Som en stor ö då alltså?
E etompau skrev:
Du bör avgränsa de sluttande stenpartier med beg.kabeln, risken är annars att den kan börja "klättra" upp för stenarna.

JonteAst JonteAst skrev:
Ja det kanske är säkrast! Som en stor ö då alltså?
Ja om det är det som behövs utifrån trädgårdens utformning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.